Adyen en Make-A-Wish slaan handen ineen voor feestdagen campagne

28-11-2023 (15:02) - Campagnes

Adyen, het wereldwijde financiële technologieplatform voor bedrijven, heeft samen met Make-A-Wish een campagne voor de feestdagen van 2023 gelanceerd. Samen met de wereldwijde liefdadigheidsinstelling wil Adyen geld ophalen om de wensen van kinderen met een levensbedreigende ziekte in vervulling te laten gaan.

Decathlon, Vue Cinemas en Marc O’Polo gaan in hun checkout donaties ophalen met behulp van Adyen Giving, een technologie waar consumenten gemakkelijk na het afrekenen een bedrag kunnen doneren. Adyen verdubbelt elke donatie die wordt gedaan. Make-A-Wish heeft de ambitie om de wens van elk kind met een ernstige ziekte in vervulling te laten gaan. Een wens kan deze kinderen helpen geloven dat alles mogelijk is en hen de kracht geven om te vechten tegen hun ziekte. In 2022 deed Make-A-Wish mee aan Adyens ‘Moments that Matter’ campagne rondom de feestdagen. Tijdens deze campagne werd meer dan €248.000 gedoneerd, wat werd verdubbeld door Adyen naar een bedrag van bijna €500.000.

Giving aanzetten

Op bepaalde momenten in het jaar, of als reactie op een noodsituatie, activeert Adyen campagnes waarmee klanten samen geld kunnen inzamelen voor één of meer gekozen goede doelen. De campagne met Make-A-Wish wordt de vierde campagne van dit jaar, naast campagnes voor Earth Day, Pride, en noodhulp voor de natuurrampen in Turkije en Syrië. Dit jaar, tijdens de feestdagen, kunnen klanten van Adyen gemakkelijk Giving aanzetten zodat hun klanten kunnen doneren aan Make-A-Wish bij het betalen. De integratie is voor bedrijven minimaal en Adyen levert alle benodigde promotiematerialen aan. Alle donaties gaan rechtstreeks naar de non-profit en Adyen neemt alle kosten voor haar rekening.

Waardevol werk

“Het is voor ons een privilege om geld in te zamelen voor een goed doel als Make-A-Wish, vooral tijdens de feestdagen, wat voor kinderen een magische periode zou moeten zijn,” vertelt Ethan Tandowsky, CFO bij Adyen. “Na het succes van de campagne van vorig jaar, kunnen we niet wachten om het verschil te zien dat we samen met onze klanten kunnen maken in het leven van kinderen.”

“De steun van bedrijven zoals Adyen is belangrijk voor ons, vooral in deze tijd van het jaar,” vertelt Luciano Manzo, President en CEO van Make-A-Wish International. “We zijn de klanten van Adyen dankbaar. Uiteindelijk is het dankzij de donateurs dat wij ons waardevolle werk kunnen blijven doen en een enorm verschil kunnen maken in het leven van deze kinderen.”