Albert Heijn introduceert Hollandicons in EK-campagne

27-05-2021 (14:25) - Campagnes

Klanten van Albert Heijn sparen de komende weken Hollandicons: tattoos en stickers met verschillende EK-emoticons waarmee iedereen zichzelf, de fiets én het huis helemaal in Oranjesferen kan versieren. Exclusief bij Albert Heijn zijn er aanmoedigingstattoos met de namen van spelers uit het Nederlands elftal. In de tv-commercial van Albert Heijn krijgen selectiespelers Memphis Depay, Georginio Wijnaldum, Daley Blind en Donny van de Beek een peptalk van supermarktmanager Ilse.

Klanten van Albert Heijn kunnen de komende EK-periode sparen voor Hollandicons. Bij elke 15 euro aan boodschappen ontvangen zij gratis een Oranjefan-tattoo en een sticker. De complete serie bestaat uit 44 tattoos en 41 stickers met EK-emoticons, zoals aanmoedigingskreten, de beker, de leeuw en natuurlijk de namen van Oranjespelers.Ook is er een extra grote Oranjeleeuw raamsticker op A3-formaat om zo de Nederlandse straten te versieren. Als klanten Hollandicons over hebben of willen weggeven, dan kunnen deze in elke Albert Heijn in de speciale inleverbus. De supermarkt doneert deze aan bijvoorbeeld lokale voetbalverenigingen of de Voedselbank. De actie loopt vanaf 31 mei tot en met 27 juni 2021.
 

Oranje KNVB-lijn

Albert Heijn heeft de komende weken alles in huis voor het EK, van borrelassortiment tot makkelijke maaltijden en van EK-tompouces en Oranje donuts tot Oranje verspakketten. Daarnaast ligt er een doorlopend Oranje non-food assortiment in de winkels, waaronder een complete officiële KNVB-lijn met onder andere een voetbal, rugtas, voetbalsjaal en petje. Albert Heijn introduceert bovendien drie paar limited edition Oranje AH-sokken en drie nieuwe Oranje AH-hamsterknuffels.
 

EK-merchandise

Met diverse A-merken zijn exclusieve samenwerkingen opgezet en klanten van Albert Heijn krijgen bij aankoop van geselecteerde producten verschillende EK-merchandise gratis (of met een kleine bijbetaling), zoals unieke EK-glazen (Heineken), een EK-speelkalender (Coca-Cola), de juich-handdoek (Staatsloterij) én het Heldenshirt met cape voor kinderen en volwassenen (Unilever).