Albert Heijn zet VR in bij spaaractie met Freek Vonk

02-06-2016 (13:08) - Campagnes

6 juni start Albert Heijn een landelijke spaaractie waarbij kinderen alles kunnen leren over dinosaurussen. In september haalt Naturalis een T. rex naar Nederland, met gebruik van augmented en virtual reality probeert Albert Heijn kinderen voor te bereiden op de komst van het enorme skelet.
 
Freek Vonk
Kinderen kunnen een app downloaden waarmee ze in de virtuele wereld van de dino’s belanden. Freek Vonk zal voor gebruikers van de app fungeren als gids. Kinderen kunnen bovendien alles leren over de reptielen, door middel van 160 dino plaatjes met feiten en weetjes, sommigen levensecht door de virtual reality technologie. 
 
educatie en plezier
Werner van Vessem van de marketing communicatie afdeling van Albert Heijn: ‘Toen Naturalis, de thuisbasis van Freek Vonk, bekend maakte dat zij het skelet van een echte T. rex naar Nederland gaan halen, ontstond bij ons meteen het idee om de wereld van de dinosaurus tot leven te wekken. Met de kennis van Naturalis, de conceptontwikkeling en creativiteit van TBWA én de kunde van &samhoud media op het gebied van nieuwe techniek hebben we een poging gedaan educatie en plezier op een breed toegankelijke manier bij elkaar te brengen.’ 
 
Het verzamelalbum, de VR-brillen en de spaarplaatjes zijn vanaf maandag 6 juni verkrijgbaar in alle winkels.