Amsterdammers zoeken buschauffeurs in nieuwe campagne van GVB

Amsterdammers zoeken buschauffeurs in nieuwe campagne van GVB

13-09-2024 (10:51) - Campagnes

In de nieuwe campagne van GVB - het vervoersbedrijf in Amsterdam - zoekt GVB niet naar buschauffeurs, maar zoeken Amsterdammers zelf naar buschauffeurs. In de campagne komen verschillende Amsterdammers aan het woord: van Floradorpers, tot IJ-hallers en van festivalgangers tot toeristen. De campagne is ontwikkeld door Natwerk.

Een buschauffeur rijdt iedere dag hetzelfde rondje en toch voelt geen enkele dag hetzelfde. Iedere dag heb je andere passagiers en vaak maken de passagiers je dag. Vanuit dit inzicht, verworven uit interviews met verschillende buschauffeurs bij GVB ontwikkelde Natwerk de campagne ‘Amsterdam zoekt buschauffeurs’ voor GVB. De campagne moet laten zien welke rol een buschauffeur speelt in de stad. Die doet het niet alleen voor zichzelf, maar voor al die verschillende mensen die van A naar B moeten. De campagne is vanaf 4 september te zien in out-of-home in en rondom Amsterdam en online in video.
De campagne is bedoeld om buschauffeurs te werven voor GVB. Zowel ervaren als nieuwe buschauffeurs kunnen instromen via https://werkenbijgvb.nl/bus.

Elske Fukken, manager recruitment en arbeidsmarktcommunicatie bij GVB: “We hebben samen met Natwerk in een strategisch traject gezocht naar de beste invalshoek voor deze campagne. Onder andere door veel van onze eigen chauffeurs te interviewen zijn we erachter gekomen dat de reden dat ze bij GVB werken vaak te maken heeft met de dynamiek van het werk. Het besturen van een grote bus in de stad, elke dag andere passagiers en een stevige band met de stad Amsterdam.”

“Eigenlijk komt de dynamiek van de stad samen in het openbaar vervoer van Amsterdam; in dit geval in de bus.” zegt Tom te Buck, strateeg bij Natwerk. “De interviews met GVB chauffeurs waren heel nuttig voor deze campagne. De mensen en dynamiek van de stad spelen een cruciale rol voor het werkplezier van de GVB buschauffeur. Een passagier kan van een slechte dag een goede dag maken. Dat gaf een goed creatief vertrekpunt voor de campagne.”

Credits

GVB: Elske Fukken, Savannah Heesen & Lotti Zwemmer
Bureau: Natwerk
Creatie: Tim Teunissen & Bob Dijkshoorn, Barend Stegeman & Wessel Beumer
Strategie: Tom te Buck
Account: Daphne Weers Linthorst, Maaike Langereis
Media: Bluewave Recruitment Marketing, Ymedia
Productie: Film Nomads
Fotografie: Lidian van Megen