Ballon laat kinderen weer dromen
24-01-2019 (11:43) - Campagnes
Miljoenen kinderen in Latijns-Amerika zien door armoede, geweld of misbruik hun dromen in rook opgaan. WereldOuders lanceert daarom vandaag een campagne met een aangrijpende film om hiervoor aandacht te vragen. Verschillende Nederlandse bureaus, filmmakers en productiehuizen hebben hieraan meegewerkt.
Daarbij gebruiken ze de kracht van één simpele ballon die staat voor leven in veiligheid, kansen en kind zijn. Wie wil doneren kan een ballonnetje te smsen naar 4333 en geeft daarmee 3 euro aan het goede doel. Pauline Lemberger, directeur WereldOuders: 'Ik ben ontzettend dankbaar dat onze creatieve partner epidemie zich zo hard heeft ingezet om deze film te maken en de partners te vinden die onze boodschap willen verspreiden. Ze hebben op een prachtige wijze de uitzichtloosheid van de kinderen zichtbaar gemaakt en laten zien dat ook deze kinderen een toekomst verdienen.'
Michiel Klein Schiphorst, Creative Director reclamebureau epidemie: 'WereldOuders is een relatief onbekend goed doel in Nederland. Het is voor hen bepaald niet makkelijk om donateurs te werven omdat niet heel veel mensen weten dat er in Latijns-Amerika meer kinderen op straat leven dan ergens anders in de wereld. Voor ons was de enige manier om dit besef te laten groeien, door het simpelweg te laten zien.'
Creditlijst | Campagne WereldOuders – NPH
Reclamebureau: epidemie
Creative Director Art: Michiel Klein Schiphorst
Creative Director Copy: Léon Stedehouder
Copywriter: Sanne Ueffing
Art Director: Jill van Emmerik
Client Service Director: Maartje van Beek
Account Manager: Vera van Dam
Designer: Michel de Wit
Regisseur: Bram van Alphen
Producer: Monique van Beckhoven
Productiemanager: Mikki Sindhunata
DoP: Robbie van Brussel
Focus puller: Luuk Schmitz
Fotografie: Hannelore Vandenbussche
Assistent fotografie: Jakub Fulin
Int. Production Company: Regina Barona (Mexico City)
Casting Director: Mauricio Serrano
Editing: MRTN – Martin Heijgelaar, Jorien Voogt, Pim van der Pas
Grading/VFX: Captcha: Marcel Oudendijk, Barry Clarke, Daniël van der
Kaaden
Andrea Bodnár (Post-Production Producer)
Music Agency: The Missing Sync – Aron van der Ploeg
Sound design: LAB-3 – Jeroen van Gessel
Muziek: Agnes Obel – It’s Happening Again
Online Mediabureau: Tomorrowmen – Rik de Ruijter
Display Development: Trigger
Partners: Jean Mineur Mediavison, Cinemeta, ORN, Camalot
Amsterdam
Klant: WereldOuders
Directeur: Pauline Lemberger
Communication Manager: Esther Cammelot
Campaign/Projectleider: Barbara Brian