Batavus kiest voor Alfred en lanceert de Actieradius actie

21-03-2019 (09:42) - Campagnes

Het 115-jarige Batavus, onderdeel van Accell Nederland, lanceert deze week haar nieuwste campagne. Met de actieradius actie mengt Batavus zich in de strijd om de E-Bike koper. Vorige maand werd nog bekend dat in 2018 voor het eerst de verkopen van E-Bikes de verkoop van de reguliere fiets heeft overtroffen. Daarom kan ook Batavus niet achterblijven. 


Voor de ontwikkeling van deze campagne werd Alfred als partner betrokken. Pamela Slettenaar, Head of Marketing Benelux bij Accell: “We waren opzoek naar een partner die niet alleen op korte termijn deze campagne kon ontwikkelen, maar ook een strategisch sterk bu-reau die ons kon helpen met een lange termijnstrategie. Samen met Alfred willen we het merk Batavus de komende jaren weer relevant gaan maken voor de fietsende consument.”


Actieradius Actie

De campagne draait om de ‘Actieradius actie’ waar kopers van een E-Bike van Batavus tijde-lijk een gratis upgrade krijgen van hun accu. De campagne is vanaf deze week te zien op TV, Online, social en print. Eddy Salfischberger, Managing Director Alfred:” Met deze actie kom je letterlijk verder met de E-Bikes van Batavus. Zo ver, dat zelfs een proefrit met een nieuwe Batavus E-Bike nogal lang kan duren. ¬¬¬


credits

Opdrachtgever: Batavus/Accell Nederland | Bureau: Alfred International | Verantwoordelijk bij klant: Pamela Slettenaar, Linda Platvoet, Thecla Schaeffer | Strategie: Paul van Kuilenburg | Art Director: Luuk van de Put | Copywriter: Jurre van de Ven | Account: Mark de Leeuw, Sanne Tolsma | Agency producer: Elise Hagedoorn | Productie: Alfred Productions | Regis-seur: Kevin Boitelle | DOP: Noël Schoolderman | Editor: Emiel Nuninga | Mu-ziek/Soundstudio: Lennert Hunfeld | Design: Jorn Slotboom (Alfred) | Grading: De Grot | Mediabureau: MediaXplain*