Bolletje brengt bakker uit logo tot leven

28-06-2022 (10:17) - Campagnes

Bakker Daan, zo heet ie, is het nieuwe gezicht van Bolletje. De personificatie van het logo is vanaf deze week te zien in de nieuwe televisiecommercial.
 
Eerder dit jaar ontwikkelde ontwerpbureau Millford een herontwerp van het Bolletje logo; het vertrouwde bakkertje in een eigentijds jasje. Het logo kreeg een prominente plek op de nieuwe Bolletje verpakkingen. En dat inspireerde Havas Lemz tot de ontwikkeling van een nieuw campagneconcept.
 
Dennis Berg van Bolletje: "Met de volgende stap in de evolutie van het Bolletje merk willen we de wereld van Bolletje dichter bij de consument brengen. In deze Bolletje wereld (en de echte wereld) maken onze bakkers elke dag een beetje voedzamer en lekkerder voor iedereen. En dat doen ze op een eigenzinnige en vaak briljante wijze door telkens oplossingen te bedenken waarvan je zegt 'hoe haalt ie ’t toch in z’n Bolletje?'. Om echt impact te maken - die op de emotie van de consument werkt - hebben we gekozen om een echt eigen Bolletje wereld te creëren, die tevens opvalt tussen de ruis van 'gezinnen aan tafel’ commercials."
 

Credits

Klant: Dennis Berg, Lotte Boerrigter 
Creatie: Havas Lemz
Creative producer: Havas Lemz
Strategie: Havas Lemz
Agency producer: Marga Bierema
Regie: Rob Lücker (HazazaH)
Grading en Online: The Compound 
Geluid: Public Audio 
Muziek: Remus Ockels 
Fotografie: Marije Kuiper (HazazaH)