Bram Krikke lanceert Krikkies met Natwerk, Content Icons en SureShot

02-06-2022 (16:43) - Campagnes

Deze maand lanceerde reclamebureau Natwerk, distributeur SureShot (onderdeel van de Bickery group) en influencer marketing agency Content Icons het nieuwe chipsmerk van radio-dj en Social Media persoonlijkheid Bram Krikke. Een week na de lancering blijken Krikkies een nóg grotere hit dan gehoopt: er is een ware run op de nieuwe chips ontstaan. De Krikkies zijn een hit op Social Media en zorgen voor lege schappen bij de Jumbo. Ook andere retailers hebben zich inmiddels al gemeld.
 
Natwerk en Matteo Lo Prete, eigenaar van SureShot, brachten al eerder samen producten op de markt waaronder Bello Limoncello. Ook heeft Natwerk vorig jaar een eigen FEBO franchise geopend in de Rozenstraat. Over de totstandkoming van de samenwerking zegt Reinier Streures, CEO bij Natwerk: "Wij willen met het ontwikkelen van eigen producten de creatieve vrijheid binnen onze creatieve afdeling versterken. Naast dat het een interessant businessmodel is, leert het je ook veel over de weg die een product aflegt, waardoor we onde klanten ook weer goed kunnen adviseren."
 

Krikkies

Het is voor Bram Krikke een lang gekoesterde droom die uitkomt. Chips met een twist, zoals Bram uitlegt: "Krikkies zijn maischips met een beetje kaas en een beetje Krikke. Het lijkt op chips, kraakt als chips en smaakt als chips, maar het is beter dan chips. Het is eigenlijk een zak vol uitdagingen en spelplezier. Een zak vol maisballen voor trickshots, of beter; Krikshots."
 
De Krickshots zijn onderdeel van de marketingcampagne en omvatten 20 spellen die zijn bedacht waarmee je de Krikkies op de meest creatieve manier in je mond kan laten landen. De spelletjes zijn te vinden op de social kanalen van Bram.