Brouwerij Het Paleisje wil doorgroeien met crowdfunding

Brouwerij Het Paleisje wil doorgroeien met crowdfunding

23-11-2022 (13:23) - Campagnes

Van één eigen bier en een sterke focus op Amsterdam is Brouwerij Het Paleisje sinds 2020 doorgegroeid naar een assortiment van vijf speciaalbieren die bij ruim 200 horecalocaties en supermarkten verkrijgbaar zijn. Met behulp van een crowdfundingactie wil Brouwerij Het Paleisje een volgende stap maken in zichtbaarheid en schaalgrootte.

Brouwerij Het Paleisje is op Koningsdag 2020 opgericht door Justin Oosterveer. In juli 2020 werd het eerste eigen biertje van Brouwerij Het Paleisje gebrouwen: Willem’s Wit. De namen van alle bieren bevatten een ‘koninklijke knipoog’. In 2021 werd Joost Ronnes mede-eigenaar. Joost: “Onze biertjes zijn toegankelijk voor een brede groep mensen. Dus niet té zoet of té hoppig, maar een biertje dat je gezellig met zijn allen kunt drinken. Bier dat mensen bij elkaar brengt, verbindt over culturen heen. Zoals ook het koningshuis een verbindende factor in Nederland is, dat is mede de gedachte achter de naam en de ‘koninklijke knipoogjes’.”

Werken aan zichtbaarheid 

Om een volgende stap te kunnen zetten willen Justin Oosterveer en Joost Ronnes meer bier brouwen en werken aan de zichtbaarheid van het merk. Justin: “Dat willen we doen door onder meer de plaatsing van eigen displays en koelkasten in supermarkten, het laten varen van een Paleis-boot door de Amsterdamse grachten, het bestickeren van de bestelbus en de aanschaf van eigen fusten. Een ander belangrijk speerpunt is het bouwen van een mobiele bar, zodat we op festivals kunnen staan.”

New kids on the block

Brouwerij Het Paleisje is daarom een crowdfundingsactie gestart. Met deze actie wil de brouwerij nog dit jaar honderdduizend euro bij elkaar halen. Geïnteresseerden kunnen op twee manieren bijdragen aan de crowdfunding: door in te tekenen op de voorverkoop van bier en/of bar, of door het verstrekken van een lening. Naast een bescheiden rendement, staan hier vanaf investeringen van 250 euro ook andere tegenprestaties tegenover. In de eerste weken wist Het Paleisje al ruim 35.000 euro binnen te halen op de crowdfunding. Joost: “Het is geen ‘hardcore commerciële investering’, we mikken op mensen die het leuk vinden om ons als ‘new kids on the block’ op weg te helpen."

De crowdfundingsactie is hier te vinden en loopt nog tot 31 december van dit jaar.