Campagne Dank aan de zorg van start
23-04-2020 (11:02) - Campagnes
De mensen die in de zorg werken zetten elke dag hun eigen gezondheid op het spel in de strijd tegen het coronavirus. Nooit eerder werd zo duidelijk hoe hoe hard wij ze nodig hebben. Om hen te bedanken voor hun tomeloze inzet kunnen we nu op de website dankaandezorg.nl een persoonlijk bericht voor hen achterlaten.
Het platform is een initiatief van een groep ondernemers en vrijwilligers uit verschillende disciplines en landen. Het doel is om minstens 1 miljoen bedankjes te ontvangen en deze stuk voor stuk af te leveren bij 10 miljoen zorgmedewerkers wereldwijd. Inmiddels hebben al ruim 100.000 mensen hun steun- en dankbetuiging gedeeld op de website. Om het platform te promoten stellen mediabedrijven kosteloos zendtijd en commerciële ruimte beschikbaar. Dankzij hun hulp zal de campagne te zien zijn op TV, in print en out of home media.
'Prachtig project'
Chris Friend, MD bij creatief bureau Iris Amsterdam: ‘Het is een prachtig project om aan mee te werken. Deze crisis laat zien dat mensen fantastisch zijn. Ons team kan niet helpen aan de frontlinie, maar wel met creatie. Een aantal van de meest getalenteerde creatieven grepen de kans om mee te werken aan dit project met beide handen aan. Met de kennis en ervaring van het Dank aan de zorg-team hebben we dit kunnen opzetten. Daarnaast hebben de geweldige mensen van Stainless Sound, Massive Music en Eyeforce meegeholpen om in slechts enkele dagen een prachtige TV commercial op te nemen, te editen en distribueren.’
Damien Hope, Director bij Eyeforce: ‘De uitdaging was om binnen korte tijd, met een beperkt budget, en rekening houdend met de RIVM maatregelen, iets te maken waar we trots op zijn. Binnen twee weken hebben we alles geschreven, geproduceerd, gefilmd en geëdit. Het was heel bijzonder om te zien hoe we dit met zo’n klein team voor elkaar hebben gekregen.’
Credits:
Client: Dank Aan De Zorg / Thank You Care Takers – Jasper Mutsaerts, Ferry Kamp & Victor Neyndorff, Asha Lalai, Cuna Knegt & Tijs Rutgers
Agency: Iris Amsterdam (MD: Chris Friend, CD: Rachna Dhall-Haasnoot; Account Director: Alexandra van Nunen; Strategy Director: Dave Austin; Strategist: Annemein Lindenbergh; Designer: Jack Towers; Producer: Grace Francis)
Production agency: Eyeforce (Director: Damien Hope; Executive Producer: Cathalijn van Hattem; Producer: Yvonne Knook)
Music: Massive Music
Sound Design: Stainless Sound
PR: Triangle PR
Agency: Iris Amsterdam (MD: Chris Friend, CD: Rachna Dhall-Haasnoot; Account Director: Alexandra van Nunen; Strategy Director: Dave Austin; Strategist: Annemein Lindenbergh; Designer: Jack Towers; Producer: Grace Francis)
Production agency: Eyeforce (Director: Damien Hope; Executive Producer: Cathalijn van Hattem; Producer: Yvonne Knook)
Music: Massive Music
Sound Design: Stainless Sound
PR: Triangle PR