Campagne property KPN blijft gaan met Artificial Intelligence
KPN haakt met Dentsu Creative Amsterdam in op recente ontwikkelingen in AI. In de uitingen zien we de bekende KPN kat, steeds in een andere vorm. Ieder beeld is gegenereerd met het Generative AI model ‘Stable Diffusion’.
Met KPN Unlimited kan je unlimited blijven gaan. Dus toen vorige week de eerste mensen met 1 druk op de knop tientallen AI-avatars creëerden, leek het Dentsu Creative Amsterdam interessant om dat ook met Louis de kat te doen. De campagne verschijnt als stills en video.
Boris Nihom van Dentsu Creative Amsterdam: “Om de beelden te genereren hebben we Stable Diffusion gevoed met tientallen beelden van de kat uit de verschillende TVC’s. Dat kon met handige tools, AvatarAI.me van Pieter Levels en Profilepicture.ai van Danny Postma, 2 Nederlandse ‘indiepreneurs’ die de nieuwe generatie creative technologists vertegenwoordigen. KPN is nu het eerste merk ter wereld met een herkenbare property die oneindig van gedaante kan verwisselen dankzij AI.”
"Dat de KPN kat in vrijwel iedere render super herkenbaar is, laat zien in welke mate AI nu al in staat is om menselijke intelligentie na te bootsen. Het is een interessante ontwikkeling die in de toekomst mogelijk voor veel meer beeld- of videoproductie kan worden ingezet."
KPN Blijft Gaan met AI from Dentsu Creative Amsterdam on Vimeo.