Carrefour organiseert 'afrondingsactie' voor Pink Ribbon

04-10-2022 (12:18) - Campagnes

Tijdens de internationale borstkankermaand oktober organiseert Carrefour voor de tweede keer een solidaire 'afrondingsactie' om Pink Ribbon te steunen. Van 3 tot en met 16 oktober wordt er bij de kassa aan klanten gevraagd hun aankoopbedrag naar boven af te ronden tot de volgende euro.

De vorige en eerste Solidaire Afrondingsactie vond plaats in februari 2021 en bracht 447.026 euro op. Iemand die bijvoorbeeld 25,75 euro moet betalen, kan dat bedrag vrijblijvend afronden naar 26 euro. De 25 cent die erbij werd gerekend, gaat dan naar Pink Ribbon. Ook bij de Self Check-Out-kasssa's is dit mogelijk.

Trouwe supporter

Carrefour support Pink Ribbon ook het hele jaar door. Er staan bijvoorbeeld verschillende acties ten voordele van Pink Ribbon op stapel bij Carrefour, en ook de Pink Ribbon Papillon-banaan is verkrijgbaar in een selectie winkels. Daarnaast verkopen ze elk jaar hét symbool in de strijd tegen borstkanker, het Pink Ribbon-lintje, en organiseert Carrefour een lingerieactie waarbij er per aankoopschijf van €10 een donatie naar Pink Ribbon gaat. Maar ook de medewerkers van Carrefour doen elk jaar mee met 'De Roze Mars'-wandelchallenge.

Essentieel belang

Pascal Léglise, CSR-Quality Director van Carrefour België“De strijd tegen borstkanker ligt Carrefour nauw aan het hart. De ziekte treft helaas heel veel vrouwen en mannen in ons land, waaronder onze eigen medewerkers. De projecten die Pink Ribbon opzet om patiënten in hun traject te ondersteunen, is uitzonderlijk en van essentieel belang. We zijn ervan overtuigd dat deze solidariteitscampagne het bewustzijn rond de ziekte bij onze klanten zal vergroten en we zo samen de strijd tegen borstkanker kunnen aangaan.”

Dankbaar

Hilde Debackere, gedelegeerd bestuurder van Pink Ribbon: “Het betekent veel voor Pink Ribbon dat Carrefour zich bij ons aansluit in de strijd tegen borstkanker. Carrefour steunt al jaren onze organisatie en daar zijn we hen enorm dankbaar voor. De Solidaire Afrondingsactie was in 2021 een groot succes en we hopen dat dat in 2022 opnieuw het geval mag zijn voor Pink Ribbon."