Cloudfactory en Mr. Frank starten Snack Flags for Ukraine
07-04-2022 (15:51) - Campagnes
Creative agency Cloudfactory en productiemaatschappij Mr. Frank zijn een landelijke campagne gestart om niet alleen aandacht te vragen voor de oorlog in Oekraïne en steun te betuigen aan de slachtoffers, maar om ook daadwerkelijk iets bij te dragen. Het idee is simpel: Cloudfactory en Mr. Frank roepen iedere (snack)bar, elk restaurant, iedere deli, haringkraam, Ikea, La Place en ga zo maar door op om hun snackvlaggetjes te vervangen door Snack Flags for Ukraine – die een QR-code hebben waarmee ter plekke kan worden gedoneerd aan het Rode Kruis (via iDeal).
César García, creative director Cloudfactory: "De campagne is afgelopen weekend gelanceerd in Amsterdam en de reacties waren zo positief. Bijna 100 bars doen mee, en tot nu toe heeft maar één bar nee gezegd. Daarnaast zijn we actief op zoek naar merken die ons initiatief willen steunen. Zodat er meer vlaggetjes kunnen worden geproduceerd, meer bars en mensen kunnen worden bereikt en de donaties zich kunnen vermenigvuldigen."

Creatief activisme
Julio Álvarez, creative director bij Cloudfactory: "Snack Flags is een voorbeeld van hoe we bij Cloudfactory in toenemende mate willen omgaan met creativiteit. Wij vinden dat de industrie meer als activisten zou moeten denken – in dit geval voor het Rode Kruis, maar dat kan ook voor andere merken en organisaties – en zou moeten streven naar echte oplossingen die verandering teweegbrengen en mensen activeren. Dat noemen we creatief activisme."