Contentcampagne voor limonademerk Teisseirre
03-06-2016 (16:00) - Campagnes
Het limonademerk Teisseire zie je deze lente en zomer veel voorbij komen op TV, maar heeft naast herkenning een nog veel belangrijkere uitdaging en dat is in het winkelmandje terecht komen van de boodschappers. Mindshare en Wayne Parker Kent zetten daarom de propositie van Teisseire in de markt met een contentcampagne.
Gekozen is voor een propositie waarbij Teisseire zich positioneert als een vruchtensiroop die naast dorstlesser ook ideaal is om cocktails mee te bereiden. Op deze manier speelt het merk een rol in zowel het verrijken als het aanzetten tot de gebruiksmomenten. Aan Mindshare de verantwoordelijkheid om deze propositie een effectief podium te geven.
Dit is tot uiting gekomen op TheFlavourMaker.nl, een online content platform ontwikkeld door Wayne Parker Kent, waar de bezoeker via een interactieve quiz ontdekt welke cocktail bij hem/haar past. De website bevat daarnaast uitgebreide recepten, how-to video’s en een videoserie rondom een aantal influencers als Anna Nooshin (NSMBL) en Monique van Loon (Culy). De site wordt onder meer aangejaagd middels diverse artikelen op NSMBL, Famme en Culy. Om de positionering verder aan te sterken heeft PR bureau Blyde een workshop georganiseerd waar cocktailshaker Boris Chlebec bloggers en journalisten de fijne kneepjes van het vak leert.
Het succes van de campagne wordt kwantitatief afgemeten door te kijken naar metrics als bezoekduur, uitkijktijden en scroll gedrag. Aanvullend wordt een effectstudie uitgevoerd, waar middels een specifieke Facebook advertentie vragen gesteld kunnen worden aan mensen die eerder in contact zijn gekomen met de campagne content. De resultaten zullen inzicht geven in de kracht van content marketing en de daadwerkelijke invloed die het heeft op merkvoorkeur.
De campagne loopt van juni tot begin september.
Credits
Teisseire: Jonathan Ansell, Maria Kypraiou, Marije Voorn
Strategie Mindshare: Martijn Pronk, Ward Cuiper
Concept en Productie Wayne Parker Kent: Rosalie van Zuilen, Sander Hooghiemstra
PR Blyde: Claire Heerkens, Marie Claire Schimmelpenninck