Crocs combineert dans en TikTok-talent in nieuwe campagne

Crocs combineert dans en TikTok-talent in nieuwe campagne

27-10-2022 (15:55) - Campagnes

Om het nieuwste product - de Mega Crush - onder de aandacht te brengen, heeft We Are Social Amsterdam een influencercampagne voor Crocs opgezet met zangeres en influencer Wejdene. De campagne bestaat uit twee onderdelen: een video met Wejdene voor social en een wedstrijd onder gebruikers. 

Deze campagne is gericht op het omarmen van Crocs' Come As You Are-stimulans; iedereen uitnodigen om zich comfortabel te voelen om te bewegen zoals jij dat wilt, in je eigen schoenen. De campagne is live in Europa en het Verenigd Koninkrijk en loopt tot 1 december.

Wejdene

In het door Tereza Mundilová geregisseerde filmpje is Wejdene - een jonge Franse zangeres die in 2020 op slechts 16-jarige leeftijd beroemd werd toen haar single 'Anissa' een grote hit werd op TikTok en andere sociale media - te zien terwijl ze haar dansmoves oefent in een studio met een andere danseres. Ze is populair onder de jonge doelgroep.

#CrocsMove challenge

Met de #CrocsMove challenge nodigt Crocs de 'Crocs Nation' en de volgers van Wejdene uit om op hun Crocs te dansen, hun moves te delen en de IG van Crocs Europe te volgen - om de hele Mega Crush collectie van 2023 te winnen.

Make-over

Antonela Grippo van Crocs: "Onze klassieke Crocs Crush heeft een make-over gekregen en we kunnen er niet enthousiaster over zijn. Daarom waren we zo blij toen Wejdene, iemand die anderen over de hele wereld inspireert om de "kom zoals je bent" te leven, haar ding wilde doen in onze gloednieuwe stijl." Hester Haars, Executive Creative Director We Are Social Amsterdam: "Crocs ironie en gevoel voor modecultuur past bij onze visie en we werken graag met dit merk".

Credits

Crocs
Manager Brand Digital Marketing - Antonela Grippo
Brand Digital Marketing Specialist: Giorgia Fossati

Agency: We Are Social Amsterdam
Managing Director: Sam Grischotti
Executive Creative Director: Hester Haars
Account Manager: Hope Kennedy
Art Director: Kenzi Benabdallah
Social Media Manager: Flavia Pollastrini
Copy: Amistad Artiz
Design and typography: Daniel Marques

Production: We Are Social Studios
Head of We Are Social Studios: Sandro Amabili
Producer: Leopoldo Dondena
Director: Tereza Mundilová
DoP: Stefano Bella
Choreography: Manuela Saccardi
Styling: Francesca Izzi
Post production: Mortiz Gisel
Sound design: Lorenzo Esposito Fornasari
Photographer: Alvise Guadagnino
Image Post: Alessia Zuin