DDB & Tribal Amsterdam achter campagne ‘InShared zijn we samen’

04-11-2015 (11:27) - Campagnes

InShared lanceert haar nieuwste campagne ‘InShared zijn we samen’. De campagne, gecreëerd door DDB & Tribal Amsterdam, bestaande uit negen TVC’s en online video’s, is gisteren van start gegaan met een film van maar liefst één minuut in de rust van de Champions League.

De campagne is baseerd op de basisprincipes van InShared om verzekeren eerlijker, makkelijker en voordeliger te maken; zowel door de mensen die bij Inshared verzekerd zijn, als de organisatie zelf. Waar de deelnemers hun best doen om schade te beperken, doet InShared als organisatie zijn best om de kosten laag te houden.

Hoe deelnemers dit doen is in de verschillende TVC’s en online films te zien. Hierin updaten deelnemers van de verzekeraar elkaar over alles dat van invloed is op de gedeelde pot. Eén deelnemer biedt bijvoorbeeld zijn excuses aan omdat hij een klein ongelukje heeft gehad, wat geld kost uit de pot. Een andere deelnemer laat de groep weten dat er gelukkig niets gebeurd is op vakantie. En weer een andere deelnemer (Bart) heeft écht de ideale manier gevonden om geen schade te maken: gewoon de hele dag niets doen.

Bettina Dalenoord, Marketing Communicatie Manager van InShared, zegt: “Het is belangrijk voor ons om niet alleen de kwaliteit te waarborgen maar ook om samen met de deelnemers te zorgen dat de kosten zo laag mogelijk blijven. Dat doen we bijvoorbeeld door ongeclaimde schade niet bij de winst op te tellen, maar terug te stoppen in de gezamenlijke pot. Dit reflecteren de verschillende films erg goed.”

Gijs Sluijters & Joris Tol van DDB & Tribal Amsterdam: 'Inshared is als verzekerd zijn met tien vrienden. Je deelt samen de verantwoordelijkheid om zo weinig mogelijk schade te maken. Om het gevoel neer te zetten van een groep mensen die zich bewust zijn dat ze samen verantwoordelijk zijn voor hun verzekering, wilden we meerdere films maken.'

Naast de TVC’s en online films is er ook een radiocampagne. Waar in de films deelnemers aan het woord komen, komt InShared zelf aan het woord in de radiocommercials.