De Bijenkorf brengt magische digitale experience voor feestdagen

11-11-2021 (10:16) - Campagnes

Iedereen heeft wel eens stilgestaan voor een etalage van de Bijenkorf en zich verwonderd over hoe bijzonder en verrassend deze kan zijn. De Bijenkorf en Dept creëerden daarom een magische, branded experience die de verwondering van de Bijenkorf op een digitale manier tot leven laat komen in de feestdagencampagne: 'Bewonder & verwonder'.
 
De Bijenkorf legt al enige tijd een grotere focus op digitale transformatie. De Bewonder & verwonder-campagne is een volgende stap op gebied van digitale experiences en heeft als doel klanten te verrassen en inspireren. De bezoeker wordt onder leiding van een bij meegenomen op een digitale reis door het magische bos en ontdekt gaandeweg feestelijke producten die geïnspireerd zijn door de natuur. De verleidende features van de feestdagencampagne komen terug op meerdere kanalen, waarin de bij het kenmerkende element is en onder andere te zien op debijenkorf.nl en in de verschillende social media teasers.
 
"Technologie heeft een andere rol in ons leven genomen en dit soort innovatie is belangrijk om merk en experience echt samen te laten komen", vertelt Max Pinas, executive creative director bij Dept. "Dat bewijst de Bijenkorf met deze betoverende ervaring. We wilden de fysieke etalage-ervaring evenaren en nieuwsgierigheid bij de bezoeker wekken – dat lukte in korte tijd door creativiteit en technologie slim te combineren." Dept heeft in opdracht van de Bijenkorf de strategie en het concept bedacht en het design gemaakt. Voor de productie is het internationale creatieve bureau Dogstudio aangehaakt.