De Eeuwige Jeugd en Buutvrij for Life brengen brouwerij in je leven

15-09-2022 (17:42) - Campagnes

Klaar voor een beetje brouwerij in je leven? Vanaf vandaag knalt brouwerij De Eeuwige Jeugd van je beeldscherm, klinkt rapper Gotu Jim uit je speakers en is het biermerk niet te missen in het Amsterdamse straatbeeld. De (her)positionering en bijbehorende lanceringscampagne is ontwikkeld door creatief bureau Buutvrij for life.
 
De producent van menig Amsterdammers’ favoriete Lellebel, Gladjanus en Bullebak, beter bekend als bier. Wie kent speciaalbier-brouwerij De Eeuwige Jeugd niet en wie heeft er geen magisch verhaal bij het terugdenken aan die ene avond, waar er iets meer alcoholische versnaperingen de revue passeerden dan initieel de bedoeling was? De volledige (her)positionering van de Amsterdamse speciaalbier-brouwerij is door Buutvrij for life ontwikkeld, vormgegeven en gebundeld in een allesomvattend brandbook.
 
“Qua kernwaarden liggen Buutvrij en De Eeuwige Jeugd heel dicht bij elkaar. En dat merkte je ook in de samenwerking. Er was veel creatieve vrijheid en er werd veel gelachen. Daarnaast is het heel dankbaar om hardwerkende, Amsterdamse ondernemers te helpen met niet alleen het werk onder de motorkap (de merkpositionering) maar ook meteen de auto op te poetsen en een lekkere campagne te mogen maken (met film en outdoor)", zegt Reuben Alexander, medeoprichter Buutvrij for life.
 

Lanceringscampagne

De  lanceringscampagne is nu van start met een merkfilm, aangevuld met een - in Amsterdam - niet te missen out of home campagne. De pay-off luidt: ‘een beetje brouwerij in je leven’, en in samenwerking met De Eeuwige jeugd, biedt Buutvrij aan iedereen met zin in het leven de uitgelezen kans om dit te creëren. Want, wie alles geeft, maakt alles mee. De merkfilm bevat brutaliteit, liefde en avontuur met een hint van Turks Fruit. De stijl is strak, kleurrijk en fris maar ook filmisch.

“Het DNA van Buutvrij sluit super goed aan op dat van De Eeuwige Jeugd en het is een feest om met hen samen te werken. Hetzelfde gevoel hadden wij bij de samenwerking met Véras en Gotu Jim. Die fijne match heeft gezorgd voor een te gek eindresultaat.”, aldus Jules Oostendorp, mede-eigenaar De Eeuwige Jeugd.
 

Gotu Jim

Met hits als ‘Oranje Etiket’ en het punkende ‘Ik Betaal me Stufi Niet Terug’ (met punkband Hang Youth), laat Gotu Jim een kant van het jonge leven in de stad zien dat voor veel mensen herkenbaar is. Ook voor de de Eeuwige Jeugd. Het sluit naadloos aan bij het gevoel van de film en inhoud van de campagne. En het resultaat: een catchy, nostalgisch, upbeat, elektronische 80’s track getiteld ‘Gooi Je Leven In De Brouwerij’, waarmee de film wordt ondersteund door een - nu al - iconisch nummer.
 

Credits

Klant: De Eeuwige Jeugd
Verantwoordelijke bij klant: Jules Oostendorp & Shannice Wilner
Bureau: Buutvrij for life
Creatie: Jorn Dost, Maarten Boer, Lotte den Toonder
Account: Charlotte van der Zanden
Creative producer: Chantal Ebbinge
Strategie: Thomas van der Mijl

Directed: Veras Fawaz
Production Company: UNDERSCORE
Executive producer: Willem Beelaerts van Blokland
D.O.P.: Sami El Hassani
Producer: Rox Patawala
Producer: Matthijs Los
1st AC: Vincent Geijsel
2nd AC: Mark Modder
Gaffer: Christiaan Van Marle
Art: Gemma Zapateiro
Art assistent: Elnaz Karami
Styling: Nikki Vekemans
MUA: Melanie Foeh
Grip: Björn Schumacher
PA: Cas Velthuis
Runner: Willard Jonathans

Edit: Willem Beelaerts van Blokland
Colorgrading: Wietse van Bezooijen
Sound design: Amplify

Fotografie: Jaap Beyleveld
Fotografie assistent: Jurian de Graaff

Muziek: Gotu Jim (Jim Lageveen), Daniël Gimberg en Timo Zoestbergen

Cast: Zoe Love Smith & Reiky de Valk

Media: 5PM

Special thanks to: Lokaal Lokaal, Kon. Amsterdamsche Roei- en Zeilvereeniging ‘De Hoop’, Café de Jeugd en alle figuranten.