De Wolven lanceert met Bureaus Discriminatiezaken 'Wij staan naast je'
24-03-2022 (16:07) - Campagnes
Afgelopen maandag, op de Internationale Dag tegen Racisme en Discriminatie, is de campagne #wijstaannaastje gelanceerd. De campagne is een initiatief van de drie Noord-Hollandse Bureaus Discriminatiezaken Bureau Discriminatiezaken Kennemerland, Bureau Discriminatiezaken Zaanstreek/Waterland en Art. 1 NHN en is ontwikkeld door PR- en communicatiebureau De Wolven. Met de campagne willen de bureaus de mensen achter de organisatie een gezicht geven, om zo de drempel om hulp te zoeken, discriminatie te melden of advies te vragen te verlagen via wijstaanaastje.nl.
De online campagne is het resultaat van een samenwerking tussen de Copywriter & Creative strategist Bob van Leeuwen, ontwerpbureau Cabbage, Fotograaf Coco Olakunle en webbureau Klikkracht. De Wolven is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van het concept en alle PR en sociale media-uitingen. De #wijstaannaastje-campagne bestaat uit een website met verhalen van de mensen die klaarstaat om te luisteren naar je verhaal en je verder te helpen en een plek waarop mensen zich kunnen uitspreken. Ook is er een Facebook-pagina en Instagram-pagina die de campagne ondersteunen.
#wijstaannaastje
Met de campagne willen de bureaus hun naamsbekendheid in de provincie Noord-Holland vergroten en ondersteuning bieden bij discriminatie-ervaringen en vragen. Omdat de antidiscriminatiebureaus nog te weinig bekend zijn, kan de drempel om hulp te zoeken of advies te vragen hoog zijn. Waar andere antidiscriminatiecampagnes meer nadruk leggen op de verschillende vormen van discriminatie of op de slachtoffers, wil de #wijstaannaastje-campagne aandacht vragen voor waar je terechtkomt als je met discriminatie te maken krijgt en wat er gebeurt als je de bureaus inschakelt. De 'wij' in de #wijstaannaastje-campagne staat dan ook voor de antidiscriminatiebureaus, de medewerkers en het platform.