De zomer is om te delen volgens McDonald's

05-07-2022 (10:21) - Campagnes

In de McDonald’s App vind je de hele zomer verrassingen om samen van te genieten.
 
Zo wordt 13 juli, de Dag van de Franse Frietjes, gevierd met een oefening Frietjes bestellen in het Frans. Op 30 juli, de Dag van de Vriendschap, biedt McDonald’s heel Nederland de kans om iemand te verassen, bijvoorbeeld om een verloren vriendschap te herstellen met een frietje. Een speciale McDonald’s friettruck rijdt door Nederland om voor bijzondere verrassingen te zorgen.


Merkfilm

De merkfilm van de McDonald’s zomercampagne vertelt het verhaal van een Engels meisje dat op een Nederlandse camping verliefd wordt op vakantiekracht Koen. Hun romance komt tot bloei en wordt bezegeld met een kus bij hun favoriete restaurant, terwijl ze Franse Frietjes delen. Wat de film extra bijzonder maakt: het meisje leert de jongen haar taal, namelijk gebarentaal. De merkfilm is het verhaal van de 17-jarige Eloise uit Engeland. Na een uitvoerige casting in verschillende landen met dove en slechthorende actrices viel ze op door haar authenticiteit.

Het productieproces verliep anders dan anders. Communicatie op de set verliep via een Engelse tolk in gebarentaal, zodat geen nuance verloren zou gaan. De eerste versie van de montage werd niet alleen met McDonald’s, maar ook in een groepsgesprek gedeeld met mensen met een auditieve beperking, waarna hun feedback werd meegenomen in de verdere ontwikkeling.
 

Credits

Klant: McDonald’s
Bureau: TBWA\NEBOKO, TBWA\X
Productiemaatschappij: Pink Rabbit