Denksport helpt Nederland in gezonde hokjes denken

24-05-2022 (16:21) - Campagnes

Denk in hokjes die je helpen ontspannen, je gedachten resetten of je hersens kraken. Dat is de boodschap van het vernieuwde Denksport, ontwikkeld door Natwerk. Voor het eerst in negen jaar ziet het puzzelschap er anders uit: frisser, moderner en aansprekend voor een jongere doelgroep, maar nog net zo iconisch als altijd. De nieuwe merkidentiteit wordt afgetrapt met de eerste merkcampagne ooit: een 'Hokjespuzzel' vol prikkelende vragen over het hokjesdenken uit de actualiteit. Deze puzzel vind je in elk puzzelboekje, maar ook online en in abri’s.
 
De nieuwe identiteit stoelt volledig op het meest iconische van Denksport: de puzzelhokjes. Hokjes waar je even helemaal in kan verdwijnen en de tijd kan vergeten. Ze vormen hét ingrediënt waarmee het Denksport merk de komende jaren op verrassende manieren gaat bouwen aan de relatie met bestaande, maar zeker ook nieuwe puzzelaars.
 
Jens Bezemer van Natwerk licht toe: "Met 'Denk in hokjes' introduceren we een bijzondere pay-off. Het zegt precies wat je eigenlijk niet mag zeggen. Dat maakt het nieuwe merkverhaal interessant: hokjesdenken bij Denksport betekent denken in 'gezonde' puzzelhokjes. Want puzzelen, dat kan onze ongeduldige, scrollende on-demand-maatschappij goed gebruiken."
 

Hokjespuzzel

Het eerste wapenfeit van het vernieuwde Denksport is 'de hokjespuzzel', waarmee ze inspelen op het hokjesdenken uit de actualiteit waarvan we juist afscheid lijken te nemen. De hokjespuzzel zit vanaf deze week in elk puzzelboekje van Denksport. Anke Braams, managing director van Keesing Nederland: "Met de hokjespuzzel nemen we afscheid van het oude hokjesdenken en helpen we mensen in gezonde hokjes denken: onze puzzelhokjes. Dat doen we natuurlijk met een knipoog, in vrolijk gekleurde abri’s door Nederland en in een tram-'hokje' op het Leidseplein in Amsterdam. Met actuele puzzels, die symbool staan voor ons hele assortiment, hopen we meer mensen van jong tot oud te enthousiasmeren om hun hersens te kraken."
 
De campagne wordt daarnaast uitgerold in online video en een social campagne.