Dille & Kamille lanceert voor het eerst brede publiekscampagne

Dille & Kamille lanceert voor het eerst brede publiekscampagne

07-09-2022 (11:04) - Campagnes

Op 12 september 2022 lanceert Dille & Kamille de campagne ‘Dingen die ertoe doen’. Deze campagne brengt de missie en visie van het bedrijf voor het eerst groot onder de aandacht bij de Nederlandse consument.
 
Het familiebedrijf wil mensen inspireren om bewust te leven, in harmonie met elkaar en de natuur en kiest daarom al bijna 50 jaar voor dingen die ertoe doen. In de campagne laten een aantal artikelen, ieder met een eigen verhaal, deze dingen én de missie en visie van Dille & Kamille zien.
 

Een visie die ertoe doet

In 1974 opende de eerste winkel van Dille & Kamille haar deuren in een werfkelder aan de Oudegracht in Utrecht. Oprichter Freek Kamerling had een duidelijke missie voor zijn familiebedrijf: met ‘natuurlijke eenvoud’ een tegenreactie bieden op de wegwerpmaatschappij. En mensen inspireren om te onthaasten, te genieten van het alledaagse en geluk te zien in kleine dingen.
Hans Geels – Algemeen Directeur: “Deze idealen hebben we nog steeds. Bij Dille & Kamille geloven we dat bewust leven de sleutel is om te komen tot de essentie, tot wat ons leven werkelijk de moeite waard maakt. In deze jachtige wereld willen wij laten zien dat het anders kan. We willen een inspiratiebron zijn voor een bewuster leven, in harmonie met elkaar en de natuur.”
 

Momenten die ertoe doen

Met de campagne ‘Dingen die ertoe doen’ wil Dille & Kamille het verhaal, dat het bedrijf al sinds 1974 op de achtergrond vertelt, nu groots onder de aandacht brengen bij de Nederlandse consument. Dit wordt gedaan met een aantal iconische artikelen als spreekbuis. Zo reflecteert de vlaggenslinger over de visie van Dille & Kamille op natuurlijke en duurzame materialen: de slinger is gemaakt van bio-katoen en is jaar na jaar opnieuw te gebruiken. De keukenweegschaal laat zien dat het assortiment tijdloos is en generaties lang meegaat. De tajine zorgt voor gezellige momenten met vrienden en familie en een kop thee uit je favoriete theepot brengt rust op een drukke dag. Het assortiment van Dille & Kamille helpt je zo om bewuster te leven en te ontdekken dat alledaagse dingen en momenten heel bijzonder kunnen zijn en er vaak het meest toe doen.
 
De campagne wordt ingezet op de volgende kanalen: Online TV, digitale radio, social en online advertising, DOOH en print.
 

Duurzame impact

De visie van Dille & Kamille is ook terug te zien in de keuzes die het bedrijf maakt op het gebied van duurzaamheid, samenwerkingen, leveranciers en het assortiment. In het Dille & Kamille duurzaamheidsrapport, dat deze maand voor het eerst verschijnt en vanaf nu jaarlijks gepubliceerd wordt, is de duurzame impact van het bedrijf zichtbaar en worden doelen voor de komende jaren gesteld. Zo heeft Dille & Kamille een gasloos distributiecentrum met zonnepanelen, is het transport over zee 100% CO2-neutraal en draaien de winkels en kantoren volledig op groene elektriciteit. Daarnaast schenkt het bedrijf jaarlijks minimaal 5% van de nettowinst aan maatschappelijke en milieuprojecten.
 

Credits

Agency: The Valley
Mediabureau: Stroom