Duurzaamheid staat centraal in nieuwe Feenstra campagne
31-03-2022 (15:27) - Campagnes
Feenstra is in 2022 een nieuwe branding campagne gestart met als thema duurzame energie. De campagne omvat TV-, radio- en online commercials en is een vervolg op de 'Thuis daar draait het om' campagne die vorige jaar is geïntroduceerd. Beide campagnes zijn ontwikkeld door Scherpschutters. Een strategische samenwerking tussen de Amsterdamse bureaus Notion, Vlijmscherp en Formatique.
Mirjam Visser, marketing-manager bij Feenstra: "Waar Feenstra in de vorige campagne vooral de nadruk legde op service en vakmanschap, is nu duurzaamheid en trots het centrale thema. De verhalende vorm vanuit het perspectief van een kind, zoals in de campagne van vorig jaar geïntroduceerd, is ook nu weer toegepast. Via het spel van de kinderen leert de kijker meer over de verschillende duurzame Feenstra-diensten, zoals onderhoud, warmtepompen, zonnepanelen en ventilatie. De verhaallijn van dochter en vader sluit goed aan bij de belevingswereld van de doelgroep, die vooral uit gezinnen bestaat. Uit de eerste (panel) tests blijkt dat de campagne-uitingen boven benchmark scoren. We zien de verdere uitrol van deze campagne dan ook met veel vertrouwen tegemoet."