easyEnergy doet overbodige kosten de deur uit
20-11-2017 (13:47) - Campagnes
Sinds dit weekend heeft Nederland kennis gemaakt met de nieuwe campagne van energieleverancier easyEnergy. ’Doe je overbodige kosten de deur uit’, is het motto.
Met deze campagne wil easyEnergy duidelijk maken welke partijen allemaal verdienen aan de energierekening van de consument. Bij easyEnergy betaalt de consument een lagere rekening omdat de energieleverancier deze ‘overbodige kosten’ niet heeft. De campagne is te zien via TV, radio, print, digital out-of-home, social en online.
De campagne is ook de start van de samenwerking van easyEnergy met Alfred International, mediabureau ZIGT en Het PR Bureau. Deze bureaus zijn samen met online bureaus Bikkelhart en Poort80 verantwoordelijk voor de campagne.
nieuwe propositie
easyEnergy lanceert een nieuw model voor de energiemarkt. De consument betaalt maandelijks €5,- voor gas en €5,- voor groene stroom. Hiervoor krijgt iedereen met een slimme meter toegang tot energie voor de échte inkoopprijs. Alle klanten van easyEnergy betalen de energiekosten die gelden voor het moment dat ze het afnemen. Volgens onderzoek van Roland Berger, gepubliceerd in De Telegraaf van 8 april 2017, kan een gemiddeld gezin €150,- per jaar goedkoper uit zijn door te kiezen voor een contract met variabele tarieven.
credits
campagne:
Bureau: Alfred
Mediabureau: ZIGT
Online: Bikkelhart & Poort80
PR: Het PR Bureau
creatie:
Klant: easyEnergy
Eindverantwoordelijke klant: Maarten Roelfs, Okke Wiarda, Raymond van Eck en Pieter Vroom
Bureau: Alfred International
Account: Mark de Leeuw, Eddy Salfischberger
Creatie: Aad Kuijper, Patrick de Zeeuw
RTV Producer: Charlotte Kempers
Productiemaatschappij film: Jonkers Hofstee Film
Regisseur: Hans Jonkers
Producer: Barbra Pronk
D.O.P: Nico Hovingh
Editor: Kim Hinrichs
Post productie: Postoffice
Grading: Daphne Maierna
Muziek: C. van Baal / P. Brouwer
Soundstudio: Postoffice
Online: Bannerboy
Media/digital/social: ZIGT; Rogier Bruggeman, Menno Westinga, Marcella de Graaf-van Velsen