Emoji’s voor UNICEF
19-10-2015 (12:22) - Campagnes
Nederlanders kunnen het werk van UNICEF Nederland nu op bijzondere wijze steunen. Door een emoji zoals een druppel water, een slapende smiley of een vuurtje te sms’en kan men een kind symbolisch de hulp geven die het nodig heeft.
In de campagne worden allerlei emoji’s ingezet. Elke emoji is gekoppeld aan de noodhulp die UNICEF Nederland biedt. Om de campagne aan te jagen bij een breed publiek worden tv-commercials, digitale abri’s, mobiele banners, print en non-spot advertising ingezet.
‘Met de toevoeging van emoji’s aan het bekende SMS-mechanisme voegen we een nieuwe, emotionele laag toe aan het doneren, die naar onze verwachting een brede doelgroep zal aanspreken’, aldus Johanna Jansma, teammanager Acquisitie bij UNICEF Nederland.
Opdrachtgever: UNICEF Nederland
Bureau: Energize
Creatie: Mathieu Winkel, Robin Pas (CD)
Account: Elles Voortman-Looman
Design: Paul Duijser
Producer: Nils Oldewelt | cntnt.creators
Editor: Daniel Herter
Search: Michael van Batenburg
Sound/Music: cntnt.creators
Mediabureau: OMD
Verantwoordelijk bij klant: Johanna Jansma, Angela Baas