Epidemie zet bord centraal in nieuwe merkpropositie van Lassie
02-10-2018 (10:23) - Campagnes
Altijd goed, belooft de pay-off van Lassie al jaren, maar wat is de rol die Lassie voor de huidige consument vertolkt of kan vertolken? Samen met epidemie is aan het antwoord op die vraag het afgelopen jaar hard gewerkt.
Michiel Klein Schiphorst, creatief directeur van epidemie: 'Je kan nog zoveel willen vertellen als merk maar uiteindelijk draait het toch allemaal om het bord dat je uiteindelijk voor je hebt. Een ongelofelijk simpel inzicht dat ons veel ruimte geeft om de komende tijd mee te kunnen communiceren op alle niveau's.'
goed gevoel
Een feit blijft dat koken voor veel mensen nog steeds veel gedoe is, zegt epidemie. Door drukke agenda’s en het gebrek aan tijd en inspiratie. Maarconsumenten willen wel gezond en vers eten. En ook al zijn er genoeg alternatieven voor opwarmen, afhalen of laten bezorgen, zelf koken blijft het summum van lekker en gezond eten. Zelf koken geeft een goed gevoel. Iets wat onderzoek wederom heeft onderschreven.
Paul Stam, marketingmanager van Lassie: ' Daar ligt dan ook precies de rol van Lassie. Het bieden van de beste basis ingrediënten waarmee makkelijk een lekker en gezond gerecht te maken is. Zodat je altijd zonder gedoe iets goeds op je bord hebt. Als Lassie vertolken we in principe 2 rollen. We zijn aan de ene kant een facilitator van de goede basis en aan de andere kant een inspirator zodat je altijd zonder gedoe iets lekkers en gezond op je bord hebt.'
het bord centraal
Lassie gaat veel receptinspiratie bieden voor snelle, gezonde en lekkere recepten waarbij ‘het bord’ altijd centraal staat. Zoals bijvoorbeeld te zien is op de website van Lassie. De site heeft een volledig redesign ondergaan met een nieuwe tone of voice. Daarnaast inspireert Lassie via haar Food Feed op Instagram wekelijks door heerlijke recepten te posten. Op radio worden verschillende doelgroepen aangesproken met relevante recepten. En in het najaar inspireert Lassie heel Nederland met een grote out of home campagne waarbij alles draait om het bord en de introductie van Halfvolkoren Toverrijst.