First Class deel 2

18-01-2016 (16:42) - Campagnes

In de nieuwste ‘First Class Internet’-campagne komen XS4ALL en N=5 met 4 webisodes, waarin echte klantproblemen centraal staan. Van een haperende internetverbinding, geen bereik hebben in je schuur tot het niet kunnen uitprinten van een sms’je via je telefoon.

In de films blijkt uit het gesprek tussen klant en de klantenservice dat voor XS4ALL geen vraag te gek is. Er zijn geen vaste scripts en er wordt alle tijd genomen om het probleem ook echt op te lossen. Het is dan ook niet voor niets dat het al 5 jaar op rij is uitgroepen tot de meest klantvriendelijke provider van Nederland. De films bevatten handige tips en verwijzen naar het platform xs4all.nl/wifiservice, waarin stap voor stap exact wordt uitgelegd hoe je ook zelf je verbinding kan optimaliseren. Zo kan iedereen in Nederland, ook al ben je nog geen klant, de First Class service van XS4ALL ervaren.

Dit is de tweede 'First Class Internet'-campagne sinds de succesvolle herpositionering halverwege vorig jaar. Toen stond de digital roadmovie ‘The Attachment’ centraal: een online documentaire waarin XS4ALL de wereld achter onze internetverbinding liet zien. Deze vormde samen met de geheel nieuwe huisstijl en website de introductie van de nieuwe positionering. Het vervolg van deze campagne, die 18 januari live is gegaan, is net zoals de introductiecampagne digital first. Naast de webisodes wordt er ook tv, radio, webvertising en print ingezet.

credits
Opdrachtgever                        XS4ALL
Bureau                                    N=5
Creatieve directie                    Peter Hebbing
Creatie                                    Thijs Bontje, Daniel te Lindert, Peter Hebbing
RTV                                         Guy van der Hoop
Account                                   Anouk Zink, Leonie van der Mark, Yoeri Kastelein
Strategie                                  Marc Oosterhout, Joris Gruiters
Productiemaatschappij            Akula
Regisseur                                Victor Vroegindeweij (Hazazah)
DOP                                         Nanko Goeting
Producer                                 Judith Engels
Editor                                       Brian Ent                                                                    
Post Productie                         Crabsalad      
Geluid                                      MOST
Muziek                                     MOST
Fotografie                                Peter Hebbing
Online productie                     Q-ban
Mediabureau                           Mindshare, Pink Marketing
Verantwoordelijk bij klant       Marieke Willemsen, Claudia Ammerlaan, Dennis van Steijn, Bernadette de     Hoog, Claire Jacobs-Valk