G-Star en The Family maken duurzaam statement: jeans moet ‘zo lang mogelijk’ meegaan

20-05-2022 (12:07) - Campagnes

De de nieuwe internationale campagne vormt de aftrap van G-Stars RAW Responsibility programma, waarmee het jeansmerk aankondigt vóór 2030 alleen nog met afbreekbare materialen te willen werken en onder andere levenslange garantie wil geven op de nieuwe capsulecollectie voor vrouwen en mannen.
 
In de poëtische film, geproduceerd door Halal, zien we de hoofdpersoon door vier seizoenen – van de lente tot de winter – lopen en (mede dankzij deepfake technologie) gracieus ouder worden… net als zijn jeans.
 
Joris Kuijpers, Executive Creative Director van The Family: ‘In de basis gaat deze film over G-Stars ambitie om de impact/footprint van jeansproductie sterk te verminderen, zonder afbreuk te doen aan iets wat wereldwijd zo geliefd is. Afval is een van grootste problemen van de mode-industrie. Wat het mooie is van denim, is dat het een leven lang kan meegaan als je er goed voor zorgt en het “mooie” slijten ervan omarmt. Bij G-Star praten we vaak over de levensduur en de verschillende stages van (raw) denim. Nieuw, washed, bleached, deconstructed en reconstructed; alle fases hebben op hun eigen look en vanuit dat perspectief gaat denim dus een 


Jeans (her)waarderen

Gwenda van Vliet, CMO van G-Star: ‘Pure denim ís ons DNA. Als geen ander houden wij van het “ouderdomsproces” van jeans en wij zijn er heel blij mee hoe de schoonheid daarvan verfilmd is in onze nieuwe wereldwijde campagne die we samen hebben gemaakt met The Family. Dit is echt een oproep om je jeans te (her)waarderen en deze langer te dragen dan een paar seizoenen. Sterker nog, to wear your denim till the end.’
 
De campagne is online gelanceerd en zal vanaf juni extra gepusht worden in Nederland, Duitsland, Japan, Zuid-Afrika en de Verenigde Staten.
 

Credits

Klant: G-Star RAW
Bureau: The Family Amsterdam
 
Productiemaatschappij: Halal Amsterdam
Regisseur: Paul Geusebroek 
DOP: Albert Salas                            
Executive producer: Job Sanders
Senior producer: Natalie Wetherell
Service production company: Solent
 
VFX: Ambassadors
Deep Fake: Revel.Ai
Grading: Crabsalad
Offline edit: Brian Ent 
Muziek: Sizzer

Audiomix: Sauvage Sound