Gazelle introduceert nieuwe longtail family e-bike: Achterop kan alles

Gazelle introduceert nieuwe longtail family e-bike: Achterop kan alles

24-03-2025 (07:00) - Campagnes

Voor de introductie van de Cabby longtail e-bike ontwikkelde Gardeners de lanceringscampagne ‘Achterop kan alles’, vanuit het inzicht dat het altijd feest is op de achterbank. Dit sluit aan bij het slimme, adaptieve design van de fiets waarmee Gazelle laat zien het drukke gezinsleven van hun doelgroep echt te begrijpen.

Met de nieuwe Gazelle longtail e-bike kun je gemakkelijk twee kinderen en extra bagage vervoeren en ben je als jonge ouder altijd klaar voor elke (onverwachte) situatie, door de vele configuraties en accessoires. Gardeners bracht dit tot leven met de campagne ‘Achterop kan alles’ die in maart en april te zien is in abri’s, online en bij de Gazelle dealers in Nederland, Duitsland en België.

Love to move life

De campagne is de eerste uitwerking van de nieuwe merkessentie ‘Love to move life’ die Gardeners voor Gazelle ontwikkelde. Gazelle beweegt generaties sinds 1892 en wil écht begrijpen wat het belangrijkst is voor hun rijders – in elke levensfase, in elke situatie. Gardeners vatte dit met het communicatieconcept ‘understand what matters most’. Voor de nieuwe longtail family e-bike is dat de simpele formule: meer comfort + minder stress = meer familieplezier.

Aletta Kok, Directeur Marketing & Innovatie Koninklijke Gazelle: "Gazelle staat voor comfort, slimme innovaties en designs met allure. Fietsen gemaakt om lang mee te gaan. Dat betekent 'geen gedoe', wat tegenwoordig een unieke en bijzonder relevante positie in de fietsindustrie is. Het slimme, adaptieve design van onze longtail e-bike Cabby biedt de perfecte oplossing voor drukke gezinnen die comfort en flexibiliteit zoeken in hun dagelijkse mobiliteit. Samen met Gardeners hebben we onze merkessentie 'Love to move life' vertaald naar een effectief communicatieconcept voor de introductie van de Cabby. Met 'Achterop kan alles' benadrukken we niet alleen de functionaliteit van de fiets, maar ook het fietsplezier: kinderen die samen achterop de Cabby zitten, beleven de mooiste avonturen en maken van elke rit een feestje. Wij zijn enthousiast om samen met Gardeners het ‘Love to move life’ gedachtegoed de komende tijd in verschillende campagnes tot leven te brengen."