Gezondheidsfondsen slaan handen ineen

02-11-2015 (15:13) - Campagnes

Drie gezondheidsfondsen, Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en Longfonds, zetten zich in om een generatie kinderen rookvrij te laten opgroeien. Na het winnen van de pitch ontwikkelde Publicis een eerste bewustwordingscampagne die deze week live gaat.

Doel van de campagne is om mensen niet (meer) in de buurt van kinderen te laten roken en kinderen weg te houden van alle verleiding die tabak met zich meebrengt. Dat wordt gerealiseerd  onder het thema ‘op weg naar een rookvrije generatie.’ Behalve een thematische campagne werd een huisstijl, logo en website ontwikkeld. Inzet van de communicatiemiddelen: online content, idents, prerolls en een tv-commercial gericht op het algemeen publiek.

Credits
Opdrachtgever: De Hartstichting, KWF Kankerbestrijding en Longfonds
Contactpersonen: Mark Monsma, Twan Timmermans, Sarah Nienke van Voorthuisen
Bureau: Publicis
Concept: Steef Nijhof, Sander Bergmeijer, Martin Cornelissen, Sikko Gerkema
Art director: Steef Nijhof
Copywriter: Sander Bergmeijer
Strategie: Bianca van den Boogaard, Chris Alders
Account: Robert Guis, Eva van Santen
Graphic Design: Dave Fransen, Janneke Koning, Lucas Simons en Raphaël Bartels
RTV: Joze Rikken
Regie: Marco Grandia
Producer: Petra Keijser
D.O.P.: Gabor Deak
Edit: Kim Hinrichs