happn lanceert nieuwe campagne

11-07-2022 (14:37) - Campagnes

Dating app happn lanceert een nieuwe marketingcampagne ‘Vertrouw op ons, het is het waard’, die het verhaal van daten vanuit een nieuw perspectief vertelt.
 
Met de campagne wil het merk luisteren naar singles en stelt het de emotionele rollercoaster die hoort bij het ontmoeten van nieuwe mensen centraal. Daten is misschien niet perfect, maar... "Vertrouw op ons, het is het waard". De campagne wordt internationaal uitgerold in Nederland, Noorwegen, Frankrijk en Denemarken. Om de emotionele reis van daten weer te geven, werkte happn samen met de Franse productiemaatschappij Paris24seven om een video met een reeks verschillende datesituaties te creëren.
 
"Het idee van deze campagne was om te laten zien dat de ontmoeting geen doel op zich is. Integendeel, elke ontmoeting, hoe imperfect die ook kan zijn, geeft ons de mogelijkheid om een beetje meer over onszelf te leren," aldus Ludivine Cherif-Cheikh, Head of Brand & Communication bij happn. "Al deze emoties geven ons het gevoel dat we leven en dat we onderdeel zijn van de realiteit. Deze boodschap resoneert in het bijzonder met happn; wij hebben altijd de nadruk gelegd op authentiek daten, gebaseerd op het echte leven en alle avonturen die hierbij komen kijken. We willen singles vertellen dat we er voor hen zullen zijn, en we doen een belofte: vertrouw op ons, het is het waard.
 

happn’s campagne in Nederland

De nieuwe campagne van happn zal de hele zomer te zien zijn, tot de scholen weer beginnen. In Nederland heeft het merk ervoor gekozen om zich in eerste instantie te richten op videocontent op digitale kanalen (zoals YouTube). Voor begin september bereidt happn een out-of-home campagne voor met de tagline "Vertrouw op ons, het is het waard". De slogan zal als cover op trams door Amsterdam en Rotterdam rijden, zodat Nederlandse singles ook offline met de hoofdboodschap van de campagne in aanraking kunnen komen.
 

Credits

Merk: happn
Head of Brand & Communication: Ludivine Cherif-Cheikh
Creative Director: Caroline Tressard
Brand Manager: Clémence Cuenot
Copywriter & voice-over: Lise Gros

Videocampagne

Productie: PARIS24SEVEN PRODUCTIONS
Regisseurs: Alexandre Jonette & Morgan Bocquet
Producenten: Alexandre Jonette & Christophe Riol
Productiedirecteur: Christophe Riol
DOP: Julie Chevailler
Uitvoerend producenten: Dupont & Martin

Fotograaf: Guillaume Blot
Muziek: Handshake Studio / Benjamin Ellis Bernard
Typografie: Bullit / Yoann Mallet