Havana Club en Frenna lanceren 'A Toast To The Culture' met nieuwe track

01-04-2022 (07:00) - Campagnes

Het Cubaanse rum merk Havana Club en de Ghanees-Nederlandse artiest Frenna hebben de handen ineen geslagen om passie, talent, en de liefde voor kunst te vieren. Havana Club en Frenna lanceren nu de campagne 'A Toast To The Culture' en benadrukken het belang van samen creëren en het supporten van opkomend talent. Ook lanceren zij gezamenlijk een unieke limited edition fles, ontworpen in collaboratie met next generation creatives om deze zo een podium te bieden. Om de samenwerking te vieren releast Frenna een gloednieuwe track, met een bijbehorende videoclip.
 
Succes wordt vaak toegeschreven aan de artiest zelf, maar Frenna weet als geen ander dat zijn succes een proces is geweest van tegenslagen, geduld, hard werken en teamwork. De steun die hij kreeg van zijn omgeving, vrienden en familie, gecombineerd met zijn passie voor de hip-hop cultuur vormen het fundament van Frenna’s succes. Zijn Ghanese roots hebben altijd een grote invloed gehad op zijn muzikale ontwikkeling, opvoeding en de waarde die hij hecht aan familie en vrienden. Deze culturele invloed en het familiegevoel dat de mensen in zijn omgeving hem geven zijn ook belangrijke waarden waarmee hij in de Schilderswijk in Den Haag is opgegroeid. Daar werd hij als kind en tiener gevormd door alles wat hij in de wijk zag en meemaakte.
 

De fles

De limited edition fles werd ontworpen door de Amsterdamse vormgever Julian Roebling. De fles heeft de kleuren van de Ghanese vlag, die dienen als een ode aan Frenna's roots. Daarnaast zijn ook Frenna’s beroemde '777' logo, een adelaar - de hoogste vogel in de lucht waar Frenna naar op kijkt en het dier wat symbool staat voor Ghana - en zeven adinkra symbolen die staan voor Grootheid, Dapperheid, Creativiteit, Moed, Wijsheid van het verleden, Kracht en Hoederschap, terug te vinden in het design.