Iedereen lid van de Gezonde Generatie
19-05-2021 (13:51) - Campagnes
Vandaag start de ‘Supporter van de Gezonde Generatie’-campagne. Deze campagne is onderdeel van de samenwerking tussen Gezonde Generatie en NOC*NSF, die mogelijk is gemaakt door Nederlandse Loterij.
In deze samenwerking werken we aan het stimuleren van sport en bewegen in het bredere kader van gezond gedrag. Primaire doelgroep is de VMBO jeugd. Met deze campagne vergroten we de bekendheid van de Gezonde Generatie en de bewustwording over het belang van rolmodellen die in dit kader support geven aan de jeugd en dragen we bij aan de doelstelling van Gezonde Generatie.
Investeren in de gezondheid van toekomstige generaties
Centraal in deze campagne, staat een corporate film die de samenwerking duidt en de gezamenlijke ambitie ijzersterk neerzet: in 2040 de gezondste generatie ter wereld. Daarnaast start op 18 mei de Supporter van de Gezonde Generatie-wave. Een online beweging die Nederland oproept zich achter deze ambitie te scharen en de Gezonde Generatie – en daarmee onze toekomstige generaties – te steunen. Om volwassenen bewust te maken van de rol die zij (kunnen) spelen bij het realiseren van de Gezonde Generatie. Om hen te vragen zich samen achter de toekomstige generaties te scharen. Als supporter. Als het steuntje in de rug dat soms nog ontbreekt. Om mogelijkheden te creëren, aan te moedigen en mee te denken.
Voor de corporate film heeft 2Basics de samenwerking gezocht met productiemaatschappij Lukkien, met daarbij een belangrijke rol voor regisseur Ted Alkemade. In de film zien we verschillende rolmodellen met als belangrijk onderdeel een aantal TeamNL-ers die de support die zij normaal krijgen, nu doorgeven aan de jeugd.
Urgentie
En dat is nodig, want we niets doen is over 20 jaar meer dan de helft van de Nederlanders (chronisch) ziek. Gelukkig weten we steeds beter hoe we ziekten kunnen behandelen. Maar het liefst voorkomen we natuurlijk dat mensen ziek worden. En daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen. De 20 gezondheidsfondsen vinden het belangrijk dat kinderen en jongeren zich kunnen ontwikkelen tot gezonde en gelukkige volwassenen. Met het programma de Gezonde Generatie investeren we in de gezondheid van toekomstige generaties zodat zij kunnen opgroeien in een gezonde omgeving, met een gezonde leefstijl waar zij volop in worden gesteund door de mensen om hen heen.
Credits
Klant: Gezonde Generatie, NOC*NSF, NLO
Bureau: 2Basics
Productiemaatschappij: Lukkien
Regisseur: Ted Alkemade
Bureau: 2Basics
Productiemaatschappij: Lukkien
Regisseur: Ted Alkemade