Intensieve HBO campagne

16-11-2015 (11:56) - Campagnes

Naar aanleiding van de uitgereikte Primetime Emmy Awards, waar HBO als winnaar uit de bus kwam, loopt er dit najaar een grote ATL-campagne waarin de Nederlandse consument herhaaldelijk kennismaakt met de prijswinnende series en films van HBO.


stunt
Op tv lopen commercials van 90 en 30 seconden. Aanvullend is er in de bioscoop, online én outdoor sterke aanwezigheid. Doelstelling van deze campagne is brand awareness creëren waarbij de kwaliteit van HBO’s (drama)series onder de aandacht wordt gebracht. Daarnaast werd het nieuwe balletdrama Flesh and Bone, van de schrijver en uitvoerend producent van Breaking Bad, gelanceerd met behulp van eguerrilla stunt. Tijdens de drukke maandagochtendspits werden treinreizigers in Amsterdam, Breda en Delft door professionele pop-up balletshows verrast.


De laatste weken van het jaar loopt de champagne door. Tot en met 31 december draait er een tv-commercial van zowel 90 als 30 seconden en is er veel online advertising waarbij de focus op bijzondere formaten pre-rolls en RTB ligt. Op YouTube worden trailers van actuele HBO-series - The Leftovers, The Knick en Flesh and Bone - gepromoot. Voor The Leftovers wordt er zelfs een complete scene als pre-roll vertoont opdat consumenten beter met de serie kennis kunnen maken.

Credits:
creatie online en print: Kick Reclame (http://www.kick-reclame.nl/)
Guerrilla stunt: Raúl & Rigel (http://www.raulrigel.nl/)
Choreografie balletshows: De Dutch Don’t Dance Division (http://www.ddddd.nu)
Inkoop media: Mediaxplain (http://www.mediaxplain.nl)
Outdoor: Y MEDIA GENERATION (http://ymediageneration.nl/)
Videoproductie: Cape Rock (http://caperock.tv/)