Interactieve campagne van dpdk zet automerk DS in spotlights bij NFF
17-09-2015 (16:24) - Campagnes
8.20 uur - DS, het Franse luxe automerk, officieel opgericht in Parijs op 1 juni 2014, geeft acte de présence tijdens de 35e editie van Nederlands Film Festival. Het online platform en de interactieve installatie zijn ontwikkeld door digitaal creatief bureau Dpdk.
Bezoekers worden uitgenodigd om hun persoonlijke handtekening op desktop of mobiel digitaal achter te laten. Vervolgens wordt van elke handtekening, met behulp van WebGL, realtime een 3D kunstwerk gecreëerd. Dat resulteert in een buitengewone online verzameling van alle 3D handtekeningen.
Na het zetten van de handtekening op www.ds-signatureart.com wordt deze op een 3D Gouden Kalf gecreëerd bestaande uit kleine DS logo’s. Op het festival is een speciaal daarvoor ontwikkelde interactieve kunstinstallatie aanwezig waar bezoekers met hun eigen Signature Art deelnemer kunnen worden van het festival.
Anne Lobbes, Director Press & Public Relations DS: ‘Met dit project laat DS zien hoe de werelden van offline en online technologie komen samen voor een verrassende, avant-garde merk-ervaring.’
Het creatieve idee is geïnspireerd door de Nederlandse Walk of Fame (De Talent&Pro Filmboulevard) aan de Vinkenburgstraat in Utrecht. Ingemetseld tussen de straatstenen liggen gouden tegels met handafdrukken van Gouden Kalfwinnaars van de afgelopen jaren. Op de tegel staat naast een handafdruk van de actrice of acteur ook een handtekening.
Het 35e Nederlands Film Festival vindt plaats van 23 september tot en met 2 oktober in het nieuwe NFF Festivalhart Tivoli Vredenburg en de Utrechtse bioscopen. Het thema van dit jaar is Grenzeloos Nederlands.
www.filmfestival.nl
https://www.facebook.com/DSNederland