
Intuit Quickbooks viert de kracht van menselijke en kunstmatige intelligentie
FCB lanceert een wereldwijde campagne voor Intuit QuickBooks ter ondersteuning van het nieuwe ‘Intuit Platform’ van de financiële beheersoftware, een geavanceerd, alles-in-één, door AI aangestuurd bedrijfsbeheersysteem dat is ontworpen om bedrijven en accountants te helpen slimmer, sneller en strategischer te werken.
De campagne viert de combinatie van AI en HU (menselijke intelligentie). De boodschap “Wat je ook tegenhoudt, je kunt het overtreffen met Intuit” benadrukt hoe het Intuit Platform ondernemers tijd teruggeeft voor wat echt belangrijk is – het verkrijgen van rijkere inzichten voor betere financiële resultaten – terwijl accountants een betere samenwerking met klanten kunnen bevorderen.
FCB New York ontwikkelde het idee voor het wereldwijde platform, de creatieve strategie en de wereldwijde tv- en VOD-campagne, terwijl FCB London de leiding nam over de activiteiten op het gebied van sociale media, radio en influencers in het Verenigd Koninkrijk en EMEA. De multichannelcampagne brengt de eenvoudige, naadloze manier waarop ondernemers samenwerken met de AI-agenten van QuickBooks om hun dagelijkse werkzaamheden te ondersteunen, tot leven.
FCB London werkte samen met 456 Studios en Purple Martin om de nieuwste AI-tools te gebruiken om tijd te verschuiven van technische uitvoering naar creatieve ontwikkeling. Door zowel persoonlijke als AI-productietechnieken te combineren, filmde het team echte mensen in het echte leven en gebruikte het AI om hen precies in de omgeving te plaatsen waar QuickBooks de grootste impact heeft op hun bedrijf..
De wereldwijde lancering wordt ondersteund door een influencer campagne, waarbij FCB London samenwerkt met sociale teams uit het netwerk van FCB en creators zoals Ali Abdaal, Timony Armoo, Kelly Hoppen, Nisha Shah en Ben Askin om momentum te creëren in EMEA.
Sara Tempest, hoofd marketing bij Intuit QuickBooks: "We horen elke dag van eigenaren van kleine bedrijven dat ze overweldigd worden door het aantal tools dat ze gebruiken om hun bedrijf draaiende te houden. Uit ons onderzoek blijkt dat ze gemiddeld bijna een volledige werkdag per week verliezen aan het schakelen tussen tools. Voor velen leidt de technologie die bedoeld was om te helpen, uiteindelijk tot meer werk.
Met het nieuwe Intuit-platform is ons doel eenvoudig: mensen tijd en duidelijkheid teruggeven. Door essentiële tools samen te brengen in één uniform platform en slimme AI te koppelen aan betrouwbare menselijke expertise, helpen we ondernemers de controle te behouden en tegelijkertijd de druk van dagelijkse taken te verlichten.'
De campagne gaat eind november 2025 van start, met extra content die in december wordt uitgerold. De tv-commercial en VOD worden uitgezonden in Australië, Canada, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, terwijl de content voor sociale media, radio en influencers live gaat in het Verenigd Koninkrijk en de belangrijkste markten in EMEA, waaronder Ierland, Italië, Nederland, Spanje, Zuid-Afrika en de Verenigde Arabische Emiraten.
Credits
klant
Intuit Vice President, EMEA: Leigh Thomas
Hoofd Marketing: Sara Tempest
Principal Brand Strategy Manager: Louise Gaffney
Hoofd Content en Creatief: Katie Savelli
Staff Marketing Manager: Justina Bakutyte
FCB Londen
ECD: Guy Hobbs
Creatief directeur: Ben Usher
Senior art director: Matias Rojas
Senior copywriter: Ramiro Agulla
Art director: Aidaras Lavrinovicius
Copywriter: Andreas Ioannides
Senior strateeg: Anna Green
Managing partner: Helena Georghiou
Senior accountdirecteur: Michael Freeman
Accountdirecteur: Semran Kooner
Senior accountmanager: Pooja Daswani
Accountmanager: Jasmine Coulson
Producent bureau: Will Parnall
Fotograaf: Juliette Dalton
Ontwerper: Dante Attuoni
Productiebedrijf: 456 Studios (FCB)
Regisseur: Charlie Coombes
Postproductie: Purple Martin
Geluidsontwerp: James Lyme
DoP: Tom German