Jumbo komt met Kletsboeket in Week tegen Eenzaamheid

29-09-2022 (16:33) - Campagnes

Tijdens de Week tegen Eenzaamheid introduceert Jumbo het Kletsboeket: een vrolijke bos bloemen voor iedereen die wel een extra praatje kan gebruiken. Hiermee wil Jumbo klanten en collega’s aanmoedigen vaker contact te leggen met mensen die dat nodig hebben.

Ook organiseert Jumbo deze week diverse bloemschikworkshops door het land voor mensen die behoefte hebben aan meer sociaal contact. Eerder opende Jumbo de Kletskassa’s, waar klanten speciaal terecht kunnen voor een praatje en introduceerde de supermarkt in 2020 het Kletspakket. 

Kletsboeket

Tijdens de Week tegen Eenzaamheid van 29 september tot en met 6 oktober zijn in Jumbo winkels in heel Nederland drie verschillende Kletsboeketten te koop. Aan de bos bloemen hangt een Kletskaartje, waar de gever een boodschap op kan schrijven.

Klein gebaar, groot verschil

Colette Cloosterman-van Eerd, aanjager van de Nationale Coalitie tegen Eenzaamheid en mede-eigenaar van familiebedrijf Jumbo: “Bij Jumbo zijn we ervan overtuigd dat onze winkels kunnen bijdragen aan het signaleren en verminderen van eenzaamheid, bijvoorbeeld door een praatje te maken of echt even de tijd voor iemand te nemen. We ontwikkelen laagdrempelige initiatieven voor onze winkels, zodat zij zelf iets kunnen betekenen voor de buurt. Ook met de Kletsboeketten hopen wij sociaal contact te stimuleren. Een klein gebaar maakt al snel een groot verschil.”

Bloemschikworkshops

Jumbo wil graag voor al haar klanten een goede buur zijn. Daarom worden tijdens de Week tegen Eenzaamheid in Jumbo Goor en de Jumbo Foodmarkten in Breda, Dordrecht en Utrecht Leidsche Rijn ook workshops georganiseerd waarin mensen Kletsboeketten kunnen bloemschikken. Hiermee hoopt Jumbo bij te dragen aan het maken van nieuwe contacten en vriendschappen.