Kanker.nl lanceert opmerkelijke campagne
27-10-2015 (15:51) - Campagnes
Drie grote organisaties op het gebied van kanker - KWF Kankerbestrijding, de patiëntenvereniging Levenmetkanker en Integraal Kankercentrum Nederland (IKNL) - hebben hun krachten gebundeld voor innovatie: om betrouwbare informatie en (ervarings)kennis samen te brengen.
De gedachte dat er één centrale plek is waar alles samenkomt, en waar je echt wat mee kunt, staat centraal in de campagne 'Ik heb Kanker.nl'. Reclamebureau Dear werkte aan de campagne.
De zin 'Ik heb Kanker.nl' gaat vergezeld met tien aangrijpende portretten van echte gebruikers van het platform die vertellen dat ze Kanker.nl hebben ontdekt en wat dat in de praktijk voor hen betekent. Voor de een is het een informatiebron, voor de ander een uitlaatklep en voor weer een ander een plek om contact te maken met lotgenoten.
Zo zetten men Kanker.nl neer als nieuw en onafhankelijk merk, dat voor alle Nederlanders relevant kan zijn. Daarom is de middelenmix breed: van bereiksmedia als radio, tv en outdoor tot heel gericht via online: bannering, social en online video.