Kerstcampagne PLUS in teken van kennismaken

05-12-2022 (08:57) - Campagnes

Kerst staat dit jaar bij PLUS in het teken van kennismaken. Via een crossmediale campagne laat de supermarktketen zien hoe leuk het is om nieuwe dingen te proberen in een tijd die bol staat van tradities.

Via verschillende kanalen brengt PLUS haar kerstcampagne onder de aandacht. Uiteraard heeft de supermarkt opnieuw een kerstcommercial ontwikkeld met een emotionele lading. Centraal staat de dwarse puber Gio die onverwacht kennismaakt met zijn nieuwe stiefvader. Robin Pas, Creative Director Energize: “Het is een echte kerstfilm geworden, met een hart. Over samenzijn, samen eten en de waarde van familie. In een serie activerende online video’s zien we Gio en zijn familie kennismaken met het kerstassortiment van PLUS en het gemak van thuisbezorgen. Ook zien we de moeder van het gezin die via Stichting Thuisgekookt kennismaakt met iemand uit de buurt”. 

De kerstcommercial is maandagavond 5 december om 20.00 uur voor het eerst te zien op televisie. Vanaf donderdag 8 december wordt de commercial ook vertoond in Nederlandse bioscopen.

Duurzame productie

De kerstcommercial is geproduceerd in samenwerking met stichting AdGreen, het initiatief dat zich inzet voor duurzame producties. Als verantwoorde supermarkt is PLUS groot voorstander van dit initiatief. Voor deze productie is bijvoorbeeld gekozen voor slechts twee locaties om de CO2 uitstoot te beperken, zo min mogelijk plastic op de set gebruikt, vegetarische catering en overgebleven maaltijden zijn gedoneerd aan Stichting Regenboog.

Speciaal voor deze reclame hebben verschillende componisten, onder de vlag van Massive Music en onder leiding van Tom Tukker, muziek gecomponeerd.

Partner van Stichting Thuisgekookt

In de campagne maken consumenten ook kennis met Stichting Thuisgekookt. PLUS is partner van dit initiatief waarbij een thuiskok uit de buurt met liefde een bordje extra kookt voor een buurtgenoot. Dit levert naast een warme maaltijd ook sociaal contact op. In een online video, het Goed eten magazine en op social media nodigt PLUS haar klanten uit om een bordje extra te koken voor iemand die dat zelf even niet kan.

Crossmediale campagne

De kerstcampagne loopt tot en met maandag 26 december en bestaat uit een tv-commercial, tag-ons, billboards, bioscoopreclame, radio, out of home, online video’s, online en social advertising, het Goed eten magazine, folders, instore materialen, nieuwsbrieven, content op plus.nl, social media en een food influencer campagne. De campagne is ontwikkeld door Energize in samenwerking met Wunderman Thompson, Initiative, Giesbers en iO.