Keuzestress bij Willy Wartaal in Film-1-campagne
Met het grote aanbod aan streamingdiensten ligt keuzestress op de loer. Vier op de tien gebruikers van een videodienst haakt wel eens af bij het zoeken naar een film of serie blijkt uit onderzoek.
Op basis van deze inzichten heeft Film1, samen met creatief bureau Higuita, een campagne ontwikkeld om de gevolgen van keuzestress duidelijk te maken. In een van de drie commercials blijkt ook Willie Wartaal last te hebben van dit fenomeen.
Samen een film of serie uitzoeken is niet altijd een ontspannen bezigheid. In een reeks commercials gemaakt met filmcastingvideo’s zien we onder anderen Willie Wartaal een poging doen om de frustratie zo groot mogelijk na te spelen. Maar ook voor de rapper blijkt het een ijdele poging om in de filmindustrie door te breken, want het echte drama kunnen we toch beter op het scherm zien bij Film1.
Ewoudt Boonstra, creatief directeur bij Higuita: ‘SPI International, het moederbedrijf achter Film1 en Filmbox, laat zien dat creativiteit in de filmwereld en marketing hand in hand gaan. De vorm is heel verfrissend en herkenbaar. Gewone mensen die slechte acteurs spelen om hier vervolgens hele goede acteurs op Film1 mee te promoten. Het is mede zo goed gelukt dankzij de regie en productie van productiehuis RubenPaulRuben.”
Willie Wartaal zegt over de samenwerking: “Ik ben gek op goede films, dus deze samenwerking was voor mij een logische. Dat ik mezelf kon zijn in deze campagne met veel ruimte voor humor, was ook belangrijk voor me. Helaas breek ik met mijn optreden in de commercial niet door in Hollywood, dus geen Williewood voor mij, maar de Nederlandse tv is ook leuk, haha.”
Gaston Verjans, Managing Director van Film1 en FilmBox in Nederland: “Met het toenemende aanbod aan streamers ervaren kijkers steeds meer keuzestress. SPI International bouwt verder op de ingeslagen route en biedt kijkers met vier lineaire Film1-zenders op ieder moment van de dag een goede film. En voor extra gemak kun je een film die al is begonnen gewoon weer starten vanaf het begin. Op deze manier is keuzestress verleden tijd.”