KVK lanceert nieuwe campagne en pay-off

28-11-2022 (12:49) - Campagnes

Deze week start KVK met een nieuwe merkcampagne die duidelijker moet maken wat KVK voor ondernemers kan betekenen. N=5 ontwikkelde de nieuwe campagne waarmee ze het merk KVK beter in haar kracht willen zetten.

De gedachte achter de campagne werd onder andere gebaseerd op de ervaringen die het team van N=5 opdeed tijdens hun management buy out. Zo gaf de transitie naar ondernemerschap de unieke mogelijkheid om alle emoties die bij ondernemen komen kijken zelf aan den lijve te ondervinden.

Ondernemers kennen KVK vanwege de verplichte inschrijving in het Handelsregister, maar ze weten onvoldoende dat ze ook bij KVK terecht kunnen voor belangrijke kennis en informatie. En dat terwijl uit onderzoek blijkt dat veel ondernemers KVK wel als een betrouwbare partij daarvoor zien. Met name voor kennis rondom wet- en regelgeving en bij actuele ontwikkelingen voelt KVK voor ondernemers als een logische plek om te rade te gaan.

Willemijn Manshanden-Bots, directeur marketing KVK: “Als KVK willen we ondernemers helpen veilig en verantwoord zaken te doen. Er komt altijd van alles op hen af, maar nu zijn het helemaal bijzonder uitdagende tijden voor ondernemers. Inflatie, stijgende prijzen, dreigende recessie, hoge energiekosten, toenemend personeelstekort. Daarom is het belangrijk dat meer ondernemers weten dat de kennis van KVK hen houvast kan geven bij het aangaan van de uitdagingen waar zij voor staan.’

Het doel van de campagne is om de toegevoegde waarde van KVK en haar kernproducten (registers en informatievoorziening) zichtbaar te maken. Deze toegevoegde waarde komt terug in de nieuwe belofte en pay-off: Houvast voor ondernemers.  

credits

Opdrachtgever KVK
Willemijn van Manshanden-Bots, Anne-Lotte Kraesgenberg, Bas
Molenaar, Claire Dubelaar.

N=5
Creatie: Arnout Robbe, Paul Wagemaker
DTP Ralph Bannink, Sander Kruit
Strategie Bastiaan Weers, Ira Spits
Account Merel Hoogendorp, Gonny Pullens
Producer Anna Bosscher, Casper Reus, Kiek Beljaars

Productie
Productiebedrijf Suikerdepôt
Regie Werner Damen
DOP Boas van Milligen Bielke
Edit Erik ten Brinke
Postproductie De Grot
Geluid & muziek MacLoud
Fotograaf Ron Gessel
Media Initiative Media

KVK | Wakker TVC from N=5 on Vimeo.