Leg je telefoon eens weg en Stop, Look, Listen, Think!
03-04-2018 (09:58) - Campagnes
Museum Quarter Amsterdam roept mensen op zich weer te verbinden met hun fysieke omgeving in plaats van hun mobieltje. Voorbijgangers worden deze week geconfronteerd met een mega-XL billboard. waarop de tekst ‘Stop, Look, Listen, Think’ staat. Het gigantische billboard hangt op een van de drukste kruispunten van Amsterdam midden in het zogeheten Museum Kwartier.
Declan Stone van The Stone Twins: "Het is een oproep aan het publiek om de telefoon weg te leggen en je te verbinden met de fysieke wereld om je heen. Want er is zoveel te zien, maar we zien het vaak niet meer. Wij hebben de iconische verkeersveiligheidsslogan ‘Stop, Look, Listen’ hergebruikt, om mensen wakker te schudden en hun gedrag te veranderen. Een tijdige uitdaging en een tegengeluid.”
ontdekken
Het Amsterdamse Museumkwartier is rijk aan kunst, cultuur, fashion en design. Het grote billboard past bij de campagne ‘Enrich Yourself, waarbij bezoekers worden uitgenodigd om de buurt te ontdekken, zoals de winkels in de PC Hooftstraat en de Van Baerlestraat tot het Stedelijk Museum, Van Gogh Museum, Rijksmuseum en het Concertgebouw.
credits
Cliënt: BIZ Museum Quarter
Creatie: The Stone Twins
Account: The Brand Department
Fotografie: Jeroen Hofman
Exploitant: blowUP media Benelux