Longfonds in nieuwe campagne: vrij ademen niet vanzelfsprekend
05-11-2020 (09:05) - Campagnes
Longfonds heeft een nieuwe campagne gelanceerd waarin aandacht wordt gevraagd voor een onderwerp dat alle longziekten verbindt: benauwdheid.
Doel van de publiekscampagne, dat als motto ‘Geef Adem’ heeft, is de impact van longziekten zichtbaar maken en baanbrekend wetenschappelijk onderzoek mogelijk te maken. De campagne is ontwikkeld samen met mensen met een longziekte, longartsen, verpleegkundigen, huisartsen en andere organisaties die zich inzetten voor onze longgezondheid.
De commercial is ontwikkeld door bureau Joe Public Take-Away Advertising. Marcel Hartog, creative director vertelt: ‘We willen voelbaar maken dat vrij ademen niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Camerawerk, montage, kleurgebruik en geluid benadrukken zoveel mogelijk het in- uitademen van de geportretteerde mensen. Je krijgt het er een klein beetje benauwd van. Om het zo geloofwaardig mogelijk te maken hebben we echte patiënten, IC-verplegers, ambulancepersoneel en artsen gefilmd en geconsulteerd.’
De commercial is ontwikkeld door bureau Joe Public Take-Away Advertising. Marcel Hartog, creative director vertelt: ‘We willen voelbaar maken dat vrij ademen niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Camerawerk, montage, kleurgebruik en geluid benadrukken zoveel mogelijk het in- uitademen van de geportretteerde mensen. Je krijgt het er een klein beetje benauwd van. Om het zo geloofwaardig mogelijk te maken hebben we echte patiënten, IC-verplegers, ambulancepersoneel en artsen gefilmd en geconsulteerd.’