Mandemakers Groep lanceert wervingscampagne met rapper Pjotr

Mandemakers Groep lanceert wervingscampagne met rapper Pjotr

17-11-2022 (16:09) - Campagnes

In de zoektocht naar nieuwe medewerkers in de start van hun carrière schakelt woonretailer De Mandemakers Groep hulp in van rapsensatie Pjotr. In de campagne en zijn nieuwste nummer ‘Ik moet gaan’ spoort de Nederlandse rapper zijn fans aan om mooie ervaringen op te doen, een leuke nieuwe baan te ontdekken en ervoor te gaan.

Rapper Pjotr heeft veel 18 tot 25-jarige fans: precies de doelgroep van de jobwervingscampagne van De Mandemakers Groep. In de campagne zien we Pjotr samen met medewerkers van De Mandemakers Groep en is het nieuwe nummer van de rapper te horen. Ook gaat Pjotr klanten die een keuken, badkamer of meubelen gekocht hebben, verrassen met een bezoek.

Jongeren aanspreken

Jongeren worden vandaag de dag overspoeld met wervingsboodschappen. Het is dus van belang om deze doelgroep op de juiste manier te benaderen. Wat vinden jongeren belangrijk in een (bij)baan en waar zijn ze te vinden? Uit marktonderzoek blijkt: jongeren hechten waarde aan duidelijke communicatie. De concrete voordelen om ergens te solliciteren moeten direct helder zijn. Wat levert het mij op? Daarnaast voelen ze zich eerder aangesproken door actuele influencers die hun taal spreken en hun lifestyle begrijpen.

Op een heftruck gecrossed

Pjotr: "Ik ben een paar dagen mee geweest om te zien wat voor banen er eigenlijk allemaal zijn bij zo’n logistieke- en salesorganisatie. Zo heb ik met een heftruck gecrossed in het enorme magazijn, klanten te woord gestaan én meegereden op zo’n enorme vrachtwagen. Het was echt gezellig en leuk om te doen. Optreden en muziek maken is mijn lust en mijn leven, maar ik kan me goed voorstellen dat je van dit werk ook helemaal gelukkig wordt!" 

Doorgroeien

Directeur HR Jan Strik: "De reactie van Pjotr zien we heel vaak, jongeren hebben vaak geen idee wat we bij De Mandemakers Groep allemaal doen en hoe leuk en intensief onze dagen zijn. Op jongere leeftijd weet je vaak niet precies wat je leuk vindt en waar je energie van krijgt. Binnen ons bedrijf zijn de mogelijkheden zo groot dat we vaak zeggen ‘begin gewoon en dan zien we wel wat bij je past.' Zo bouwen we de carrière van mensen om hen heen."