Matthias Hoegg creëert TVC voor Nutmeg en AMV BBDO
29-02-2016 (10:15) - Campagnes
Not To Scale's Matthias Hoegg sloeg samen met AMV BBDO de handen ineen en creëerde een mixed-media campagne voor de online investment manager Nutmeg, onder de titel 'Just Nutmeg it'. De characters uit de campagne zijn in Londen te zien - in de ondergrondse metro en in de afgelopen week uitgebrachte 30 seconden geanimeerde TVC.
In de campagne hebben twee beren het over de eenvoud van het beleggen met de software 'Nutmeg', ten opzichte van andere lastige dagelijkse taken.
De 3D-animatie is eenvoudig en sluit hierdoor aan bij de creatieve boodschap. 'Het was een uitdaging om de charmante, low-res eenvoud uit de briefing te behouden, gezien alle high-tech tools die onze crew tot zijn beschikking heeft. However, in this case less definitely is more', zegt maker Matthias Hoegg.
credits:
Agency: AMV BBDO
Client: Nutmeg Saving &n Investment Ltd
Director:Matthias Hoegg
Producer: Kelly Ford
Producer: Cleo Hodgkinson
Account Manager: Laura Balfour
Art Director Martin Lythgoe
Copywriter Kristian Foy
Copywriter Kristian Foy