Monuta open over kosten in online Rekenmaaruit!vaartquiz

30-06-2022 (14:39) - Campagnes

In een online quiz laat het uitvaartbedrijf Monuta op een luchtige manier zien dat het open is over de kosten van een uitvaart.
 
De Rekenmaaruit!vaartquiz, gepresenteerd door quizmaster Steven Kazàn, daagt mensen uit de juiste prijs bij het juiste uitvaartproduct te zetten. Met de quiz wil Monuta mensen bewuster maken van wat een uitvaart eigenlijk kost. De campagne is ontwikkeld door Persuade.
 
Uit onderzoek van het Nibud blijkt dat 1 op de 3 mensen niet kan inschatten wat de kosten van een uitvaart zijn. Van de mensen die wél een inschatting maken, denkt de helft dat de kosten voor een uitvaart lager dan 6.000 euro liggen. In werkelijkheid kost een uitvaart gemiddeld 7.500 euro (Nibud).
 

Eigen uitvaart als unieke prijs

Met humor, interactie en een beetje magie loodst entertainer Steven Kazàn deelnemers door vier verschillende categorieën. Wat kost een kist? En hoeveel betaal je voor hapjes en drankjes, rouwvervoer én uitvaartmuziek? Elke speler maakt kans op een wel heel bijzondere prijs: de laatste prijs van je leven. Je eigen uitvaart! Iedereen kan meedoen, maar wie wil meedingen naar de prijs moet 18 jaar of ouder zijn.
 

Open over afscheid

Nederlanders zijn vaak uitgesproken, maar niet over hun eigen afscheid. Uit onderzoek van SIRE blijkt dat 31% het moeilijk vindt om over het eigen afscheid te praten. Terwijl met duidelijkheid, veel onzekerheid en twijfels weggenomen kunnen worden bij dierbaren.
Persuade ontwikkelde eerder voor Monuta het centrale merkthema 'Open over afscheid'.