mortierbrigade verstrengeld in de loonkloof voor Equal Pay Day
24-03-2022 (09:56) - Campagnes
Equal Pay Day en mortierbrigade is al meer dan een decennium een geslaagd huwelijk. Ook dit jaar is er een nieuwe opvallende campagne die de loonkloof aanklaagt. Voormalige Belgische topsporters treden aan in de film, maar de hoofdrol is weggelegd voor de navelstreng.
In de film 'The Umbilical Cord' portretteren regisseursduo Lionel Goldstein echte voormalige Belgische kampioenen: hamerslingster Kathleen De Wolf (6x wereldkampioen), polsstokspringster Karen Pollefeyt (5 gouden medailles op BK), hordeloopster Vita Van Belleghem (Meermaals Belgisch kampioen meerkamp), synchroonzwemsters Genevieve Michils en Alexandra Baes (Goud op het WK Masters Syncro) en turnster Ellen Grillet (Brons op BK). Zij delen hun verhaal en wat het betekent om de carrière van je leven te moeten opofferen voor de liefde van je leven: je kinderen. De film toont hoe het krijgen van kinderen moeders tegenhoudt, dit alles gesymboliseerd door de navelstreng.
Verdeel de taken thuis
Nadat ze leven op wereld hebben gezet, hebben moeders moeite om werk en opvoeding te combineren. Dit resulteert vaak in deeltijds werken, waardoor zij verantwoordelijk worden voor de taken thuis, terwijl vaders meestal voltijds blijven werken. Hierdoor lopen ze promoties en bonussen mis. Dat is één van de grootste redenen voor de loonkloof tussen mannen en vrouwen. Als bijgevolg bouwen moeders dus ook minder pensioen op. De oproep van Equal Pay Day? Verdeel de taken thuis zodat ook vrouwen een eerlijke kans krijgen op de arbeidsmarkt.
De campagne bestaat uit een film, printadvertenties, radio, PR en activatie.
Credits
Klant: Zijkant – Equal Pay Day
Klant contact: Vera Claes, Julie Van Garsse
Bureau: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives film: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck
Creatives radio : Nicolas Gaspart, Fred Zouag
Strategy: Laura Deknock
Head of production : Charlotte Coddens
Lead Producer: Margaux Mariens
Cross Media Designer : Vito Latorrata
Production Company: Czar
Directors: Lionel Goldstein
Executive producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter
Photo: Koen Mortier
Klant contact: Vera Claes, Julie Van Garsse
Bureau: mortierbrigade
CEO: Jens Mortier
Executive Creative Director: Joost Berends
Brand Design Director: Philippe De Ceuster
Creatives film: Jannis Min Jou, Thomas De Boeck
Creatives radio : Nicolas Gaspart, Fred Zouag
Strategy: Laura Deknock
Head of production : Charlotte Coddens
Lead Producer: Margaux Mariens
Cross Media Designer : Vito Latorrata
Production Company: Czar
Directors: Lionel Goldstein
Executive producer: Eurydice Gysel
Producer: Maarten De Sutter
Photo: Koen Mortier