N=5 ontwikkelt nieuwe commercial Aidsfonds
26-11-2018 (14:01) - Campagnes
In Nederland leeft de veronderstelling dat de aidsepidemie onder controle is. Maar ondanks de komst van nieuwe medicijnen is dat niet het geval. Wereldwijd kwamen er vorig jaar 1,8 miljoen nieuwe hiv- en aidsinfecties bij. En stierven er 1 miljoen mensen aan de gevolgen ervan. Er zijn dus elke dag nog veel mensen die elkaar aan de ziekte verliezen. Dat maakt aids een serieuze bedreiging voor de liefde.
In de commercial is gekozen voor een positieve insteek waarin de bijzondere schoonheid van liefde centraal staat. Want liefde is het waard om beschermd te worden. Tegen aids, stigma en discriminatie. Of het nu gaat om de liefde voor je minnaar of de liefde voor je kind. Aids raakt vele liefdes, en moet juist daarom worden gestopt. Met deze film roept het Aidsfonds iedereen op om te helpen een einde te maken aan de aidsepidemie en de liefde te beschermen. Stop aids. Uit liefde voor alle liefdes.
samenwerking voor Wereld Aids Dag
De film is tot stand gekomen door een samenwerking tussen reclamebureau N=5, Cake Film, regisseur Madja Amin (o.a. bekend van zijn werk voor Boef) en hiphoptalent Ray Fuego, die tekent als voice-over. De commercial maakt onderdeel uit van de langer lopende campagne Stop Aids. Uit liefde voor alle liefdes. En zal als eerste te zien zijn rond Wereld Aids Dag op 1 december.
credits
Bureau: N=5
Strategie: Bastiaan Weers
Creatieve directie: Thijs Bontje, Daniel te Lindert
Creatie: Gabriela Nouws, Leon Ragetlie
Account: Judith Lavalette, Brenda Rangel
Verantwoordelijk bij klant: Bert Herberigs, Eva Matze
RTV Producer: Lotte de Rooij
Productiemaatschappij: Cake
Regisseur: Madja Amin
D.O.P.: Noël Schoolderman
Editor: Emiel Nuninga, Govert Janse
Muziek: Raven Aartsen
Postproductie: The Ambassadors
Sound: The Ambassadors
Aidsfonds TVC NL from N=5 on Vimeo.