Natuurhuisje lanceert nieuwe merkstrategie en merkidentiteit met landelijke campagne
De strategische en creatieve samenwerking tussen Natuurhuisje en Gardeners bloeit en resulteert in een internationale merkcampagne die rust op een activistisch statement: Niet vliegen, wel landen.
Als geen ander weet Natuurhuisje dat de natuur veel voordelen heeft voor de mens - zowel mentaal als fysiek - en voor de planeet. Hoe langer je er verblijft, hoe beter het voor je is. De natuur is iets belangrijks om te beschermen.
Vanuit deze gedachte ontwikkelde Gardeners een merk- & impact-strategie, merkidentiteit en merkcampagne voor Natuurhuisje, die lokaal kan worden geïmplementeerd voor de internationale markten. In de strategie staat de nieuwe pay-off centraal: De natuur opent je ogen. Deze bewijst dat je heerlijk uitgerust wakker kunt worden in de natuur én dat de natuur de kracht heeft je wakker te schudden om anders naar de wereld te kijken.
Daarnaast doneert Natuurhuisje een deel van elke boeking aan lokale initiatieven op het gebied van biodiversiteit om de kostbare natuur te beschermen. Natuurhuisje wil de balans tussen mens en natuur herstellen en nodigt daarom mensen uit om te genieten van de natuur. “Je beschermt immers waar je van houdt. De impact die Natuurhuisje wil maken werd door Gardeners verankerd in het merk.”, vertelt Dick Vulto, CEO bij Natuurhuisje. “Door de prettige samenwerking met en co-creatie aanpak van Gardeners hebben we de essentie van ons merk gevangen en deze impactvol doorgevoerd in alle communicatie, intern en extern.”
Maira Evers, Managing Director Gardeners: “Wij geloven dat sterke impactvolle merken worden gebouwd van binnenuit, daarom werken we intensief samen met onze klanten in alle strategie en creatie trajecten. De liefde voor de natuur - die zo belangrijk is voor alle medewerkers van Natuurhuisje - was voor ons een toetssteen in de ontwikkeling van de pay-off, het nieuwe logo, het kleurenpalet en de campagne.”
De nieuwe merkidentiteit is geïnspireerd op de kleuren van de zonsopgang met de nerven als herkenbaar patroon in het logo:
In de loop van 2023 vervolgt Gardeners ook de uitwerking van Natuurhuisje’s contentstrategie om de komende jaren te bouwen aan een sterk en herkenbaar merk.
Credits
Opdrachtgever: Nienke Sterenborg, Robert van Veen en Dick Vulto
Strategie, creatie, design, productie: Gardeners
Productiemaatschappij: Chev Productions
Muziek & VO: Earforce en Peter Drost
Fotografie: Tom van Huisstede
Mediabureau: Out of Home Masters