Nieuwe positionering Bar-le-Duc

01-09-2016 (09:52) - Campagnes

Matters Most is verantwoordelijk voor de rebranding van Bar-le-Duc. Onder andere een nieuwe commercial introduceert het motto ‘Doe eens lekker natuurlijk’, een slogan die een grote rol speelt in de restyling van het merk. De focus komt met name te liggen op de rol van zuiver water in de trend van gezond eten en drinken.
 
Rogier Schut, Brand Director bij Matters Most: ‘De grote kracht van Bar-le-Duc is dat álle producten 100% natuurlijk zijn, en water altijd als basis hebben. Hoewel dat voor Bar-le-Duc heel normaal is, is het uniek in de water(plus)markt, die wordt overspoeld met ingewikkeldheden en poeha over mineraalwater en vage toevoegingen. In de positionering focussen we ons op de mensen die klaar zijn met kunstmatig en die gezond willen leven, zonder daar ingewikkeld over te doen of hun lekkere gewoontes niet overboord willen gooien.’ 
 
verpakking en concept
Naast het strategische fundament heeft Matters Most ook het logo, de verpakking en het stijlconcept aangepakt. Het 100% Natuurlijk-credo is nu ook doorgetrokken naar de verpakking. Schut: ‘Bij het ontwikkelen van de nieuwe flessen hebben we bewust gezocht naar een oplossing die zowel esthetisch aanspreekt, de integriteit van het merk bewaart (zuinig en milieuvriendelijk), stevig is en goed in de hand ligt. We zijn trots op het eindresultaat: een fles die de balans vindt tussen esthetiek, gebruikersgemak en zuinigheid in materiaalgebruik en die bovendien voor 100% bestaat uit gerecycled materiaal.’